Glovo ja aplica a Barcelona la rebaixa a la meitat de la tarifa base per comanda dels repartidors
L’‘start-up’ defensa que el canvi no afecta els ingressos dels repartidors i equilibra els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància
Els sindicats critiquen la decisió i denuncien la “caiguda lliure” de les condicions dels missatgers
Glovo ja aplica la rebaixa a la meitat de la tarifa base que els seus repartidors cobren per comanda a Barcelona a partir d’aquest dilluns. L’empresa emergent d’enviament de comandes va començar a canviar l’estructura de pagaments fa mesos i ja ha implementat el nou sistema a 27 ciutats, com Madrid, Sevilla o Màlaga.
L’start-up oferia als missagers una remuneració base de 2,8 euros i de 0,30 per quilòmetre recorregut. Amb el nou sistema, el pagament base es redueix a 1,3 euros i la remuneració per quilòmetre passa a tenir dos valors: en els trajectes inferiors a 5 quilòmetres, l’empresa abonarà 0,32 euros per quilòmetre, mentre que en la resta abonarà 0,45 euros per quilòmetre. A banda, el nou sistema comptarà amb un “bonus afegit”. Per exemple, si plou, Glovo ofereix incrementar el pagament fins a 0,40 euros per comanda.
En un comunicat, l’start-up amb seu a Barcelona argumenta que la implementació dels canvis s’ha accelerat a causa de la crisi de la Covid-19, que ha provocat que s’allarguin les distàncies dels trajectes “a causa del tancament d’establiments”. La companyia destaca que l’estructura de pagaments s’ha implementat amb la col·laboració dels mateixos riders i que els seus ingressos estan “garantits”.
Fonts de l’empresa asseguren que la modificació “equilibrarà els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància” i no repercutirà “mai” en pèrdues pels repartidors.
En canvi, la plataforma Riders X Derechos ha denunciat a les xarxes la decisió de la companyia i han assegurat que “no permetran que segueixin escopint-los a la cara”. El sindicat Free Riders ha lamentat que les condicions dels treballadors de l’start-up “continuen en caiguda lliure”.
Les organitzacions en defensa dels repartidors de Glovo fa temps que reclamen al govern espanyol que actuï i legisli la situació dels riders, que defineixen com a “falsos autònoms”.