Economia

Economia

Ryanair planteja acomiadar uns 3.000 treballadors per fer front a la crisi del coronavirus

L’aerolínia de baix cost avisa trigarà almenys mig any a retornar l’import dels vols cancel·lats per la pandèmia

Michael O’Leary considera “il·legals” les ajudes que alguns estats donen a les aerolínies de bandera

Ryanair prepara una reestructuració per afrontar els efectes de la crisi del coronavirus que pot suposar prescindir de 3.000 treballadors, l’equivalent al 15% de la plantilla. En declaracions a la cadena britànica BBC, el director executiu de la companyia aèria, Michael O’Leary, ha detallat que la retallada de llocs de treball afectaria sobretot pilots i tripulants de cabina. A més, no descarta que hi hagi una reducció de fins al 20% per a la resta del personal. A més, el procés podria comportar el tancament d’algunes bases de l’aerolínia de baix cost irlandesa.
O’Leary ha defensat que aquestes retallades són “el mínim” que necessiten per “sobreviure els propers 12 mesos”. No obstant això, ha avisat que si en el futur no es troba una vacuna per al coronavirus SARS-Cov-2 (Covid-19), “en el futur és possible que haguem d’anunciar més retallades i més profundes”.
El conseller delegat de Ryanair ha avançat que donaran més detalls dels plans de l’empresa l’1 de juliol.
D’altra banda, l’empresari s’ha compromès a retornar l’import de tots els bitllets cancel·lats arran de la pandèmia, però ha avisat que poden trigar fins a 6 mesos a fer efectius aquests reemborsaments. O’Leary ha justificat que la companyia treballa per processar 25 milions de devolucions amb un personal reduït. En qualsevol cas, ha insistit que “qui vulgui una devolució en efectiu, rebrà un reemborsament en efectiu”.
Ryanair estima que l’aturada de l’activitat aèria a Europa com a conseqüència de la pandèmia li repercutirà en unes pèrdues de més de 100 milions d’euros al primer trimestre de l’any, i encara més durant el segon. O’Leary ha explicat que l’aerolínia de baix cost tenia uns 4.000 milions d’euros de liquiditat en el moment que va irrompre el Covid-19 que ara intenta “gestionar intel·ligentment” per poder sobreviure com a empresa.
En aquest sentit, ha criticat els ajuts que alguns països europeus estan fent a les aerolínies de bandera, com Alemanya amb Lufthansa, França amb Air France o Itàlia amb Alitalia. O’Leary ha qualificat “d’il·legals” aquests ajuts estatals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Desirée Gómez Cardosa,
analista de Tendències Educatives i Innovació de la UOC

“Caldrà oferir una renda bàsica per als exclosos de la IA”

Barcelona
SALUT

La sanitat va crear 7.000 llocs de treball a l’àrea metropolitana

Barcelona

Mutua de Propietarios obre parèntesi per pair compres

Barcelona

Vitaance compromet empresa i empleat amb l’esport i la salut

Barcelona
economia

La pensió mitjana dels catalans creix un 5,06% al juliol i se situa en 1.306 euros

barcelona
economia

Catalunya es manté el 2022 com el tercer territori que més recapta però el desè en recursos rebuts

barcelona
economia

Lleuger descens de l’atur, que se situa en el 9,41%

barcelona
economia

Segon avís de la CE a Espanya per “discriminar” els interins

barcelona
economia

El govern ha destinat 246 milions en ajuts a la indústria des de 2021

barcelona