Economia

Anfac adverteix que el tancament de Nissan és un “ineludible i dolorós toc d’atenció” sobre la situació del sector

La patronal diu que la indústria automobilística “és una joia que cal protegir”

La patronal Anfac ha advertit aquest dijous a la tarda que l’anunci del tancament de les plantes de Nissan a Catalunya que és un “ineludible i dolorós toc d’atenció per a totes les administracions públiques” respecte de la situació de la indústria de l’automoció a l’Estat.

“Aquest ha de ser el darrer tancament i una pedra de toc per treballar durament perquè les nostres fàbriques siguin les més competitives d’Europa”, ha assenyalat el president d’Anfac, José Vicente de los Mozos, que ha demanat ser “conscients que la indústria automobilística espanyola és una joia que cal protegir”. Anfac, però, no ha volgut entrar a valorar la decisió des del punt de vista empresarial i estratègic de la companyia.

La patronal ha recordat que ha estat “l’únic sector industrial que ha tingut tancada pràcticament tota la cadena de valor durant més de mes i mig” i ha afegit que l’impacte és “innegable”. En aquest sentit, segons les previsions, es deixaran de fabricar 700.000 vehicles durant el 2020, fins als dos milions, unes xifres equivalents a les de la crisi.

Per la seva banda, el comitè d’Empresa de Nissan ha acusat la companyia de practicar “terrorisme empresarial” al promoure una “massacre contra el teixit empresarial” i “fulminar d’una passada milers de llocs de treball”.

En un comunicat, els representants dels treballadors diuen que la direcció és un “deshonor japonès” i s’ha rodejat “de lladres i mercenaris” que han acabat provocant “un harakiri a escala europea”. Els treballadors demanen la dimissió del president de Nissan Europa, Gianluca de Ficchy, i també del president de l’associació de fabricants ANFAC, José Vicente de los Mozos, alhora director de fabricació de Renault, i a qui acusen d’haver “atemptat directament contra els interessos de l’associació que presideix”.

En el comunicat, els treballadors també critiquen el rol de Frank Torres, que torna a Nissan per pilotar-ne el desmantellament a Barcelona. “Ha tornat per acomiadar a milers de qui van ser els seus companys”, lamenta el comitè d’Empresa, que també recorda el rol de Carlos Goshn, ex-CEO de la marca, i “pròfug de la justícia”. “Han acabat matant a una marca des de dins”, afirmen.

Després de reunir-se amb el Govern de la Generalitat, els membres del comitè d’empresa han informat que han recriminat al president Quim Torra la seva “falta d’opinió i presència fins ara en el problema dels treballadors”. Segons expliquen els representants de la plantilla, Torra els ha expressat el seu suport “incondicional”.

Per la seva banda, la consellera d’Empresa, Àngels Chacón, els ha dit “per activa i per passiva” que no li posaran les coses fàcils a Nissan, mentre que des de Treball, Chakir El Homrani ha apel·lat a la unitat per convèncer l’empresa de la competitivitat de la fàbrica. Finalment, segons expliquen, s’ha plantejat el suport als treballadors en les seves reivindicacions i que “tancar sortirà molt car” al Japó.

“Malgrat les bones paraules dels representants de la Generalitat per donar suport a la defensa de la indústria, hem de seguir lluitant i pressionant”, afirma el comitè d’empresa en el seu comunicat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia