La nova imatge dels iogurts La Fageda
La cooperativa de Santa Pau l'ha renovat després de vint anys
El 2015 va incrementar les vendes un 2%
Els iogurts de granja i les postres de la cooperativa La Fageda, de Santa Pau, tenen un nou embalatge, vint anys després dels primers envasos d'aquests populars làctics. Creat per Encerta l'Estratègia i Gelis Dissenyadors, la nova imatge conserva el cartró reciclat i la imitació de l'estampat de les tovalles tradicionals amb quadres blancs i blaus, però amb una proposta més moderna, amb una disposició diferent dels altres elements que hi intervenen i amb una informació sobre els ingredients i valors nutricionals molt clara sobre els valors que La Fageda vol transmetre.
En concret, les principals novetats són la substitució dels dibuixos per fotos reals del producte i l'increment de la superfície de la taca blanca on consten segells de territori com 100% Olot i Garrotxa, Santa Pau o bé els d'informació nutricional, com els productes aptes per a celíacs. “La nova imatge és més nítida, més clara, més moderna, i pensem que identifica molt bé tant els productes com la marca”, afirma la directora comercial de La Fageda, Sílvia Domènech.
El disseny d'aquest nou embalatge es manté obert, ja que la cooperativa hi anirà introduint informació sobre nous productes i sobre propostes del territori. Cal tenir en compte que La Fageda no fa publicitat i, per això, és fonamental l'embalatge en la seva estratègia comunicativa. Els seus productes els serveix a granel a través d'Horeca, la seva branca dedicada a la venda a l'hostaleria, la restauració, el càtering, els hospitals i altres col·lectivitats.
La cooperativa La Fageda, creada a Olot l'any 1982, dóna feina a 310 persones, la majoria de les quals tenen discapacitat psíquica o malaltia mental. Les vendes de làctics durant el 2015 han reportat 14 milions d'euros, un 2% per sobre de l'any anterior.