Economia

agricultura

La Fira de l'Avellana de Brunyola avança la marca col·lectiva

El lema ‘Marca col·lectiva Avellana de Brunyola' està a punt de veure la llum, avalat per 12 productors

La XXII Fira de l'Avellana de la Selva, que se celebrarà aquest cap de setmana, 1 i 2 d'octubre, a Brunyola, ho té tot a punt. La fira és ja una mostra monogràfica consolidada, que organitzen el Consell Comarcal de la Selva i l'Ajuntament de Brunyola –amb la col·laboració de la Diputació de Girona, la Generalitat, La Caixa i els productors d'avellana de Girona–, amb la voluntat d'“estimular el consum i donar prestigi al nom de l'avellana”, segons va explicar ahir l'alcalde de Brunyola, Francesc Johé.

En aquesta edició de la fira, els productors estaran expectants per a la constitució de la nova marca col·lectiva que els ha de permetre “anar plegats i fer-se forts en el mercat”, segons va dir la directora dels Serveis Territorials d'Agricultura a Girona, Elisenda Guillaumes. Des del maig passat que s'han engegat els tràmits per enllestir aquesta nova marca, amb la creació d'una associació, l'elaboració d'uns estatuts i un reglament d'ús que en garanteixi la qualitat, i el pertinent registre del nom a l'oficina de patents. Els estaments que hi donen suport han advocat per registrar l'eslògan Marca col·lectiva Avellana de Brunyola per al conjunt de productors de la Selva, amb el benentès que representen tota la comarca i els productors d'altres municipis com ara Amer, Vilobí, Santa Coloma de Farners i Estanyol, i la població de Sant Martí Sapresa, que pertany al municipi de Brunyola.

Un miler d'hectàrees

L'associació s'ha creat amb dotze productors fundadors i un miler d'hectàrees representades, però està oberta a tots els altres, va dir l'alcalde. I la majoria pertanyen a l'Associació de Defensa Vegetal (ADV), la qual cosa els atorga “gairebé” la condició de productors ecològics, segons Johé.

El municipi de Brunyola és el que més hectàrees té del miler que integren la nova marca i per això han optat per aquesta denominació –obviant el nom de Selva–, però també per no crear confusió amb altres zones productores de Catalunya, com ara la Selva del Camp, al Baix Camp.

Per la seva banda, el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, va assenyalar la particularitat de l'avellana com un producte “propi de la comarca” i es va mostrar confiat en la nova marca de qualitat. La consellera de l'àrea de Cultura, Raquel Reyner, va destacar entre els actes del programa la II Cursa de Muntanya Avellana Límit, una cursa solidària que l'any passat va aplegar 200 participants i en què per aquesta edició se n'esperen uns 300. Al final de l'acte de difusió, el pastisser local Toni Noguer va presentar els seus productes elaborats amb avellanes de Brunyola i va dir que estava treballant per comercialitzar una crema amb avellanes l'any que ve.

LES FRASES

La fira pretén estimular el consum i donar prestigi al nom de l'avellana
Francesc Johé
alcalde de brunyola
La marca ha de permetre als productors anar plegats i fer-se forts en el mercat
Elisenda Guillaumes
directora dels Serveis Territorials d'Agricultura


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.