MARC SOLÀ

GERENT DE COLLVERD

«El consum s'ha democratitzat i ja no és cosa només de sibarites»

L'espai d'administració de l'empresa Collverd és un mostrari de reproduccions d'ànecs. N'hi ha de peluix, en forma de cendrer, de ceràmica, de vidre, en fotografia, miniatures o retratats.

–El consum d'ànec pot arribar al nivell de les altres carns o té una imatge massa associada a menja selecta?
–«Els últims anys s'hi ha avançat molt, però encara és un producte de celebració. A França, se'n consumeix com a cosa quotidiana, del dia a dia, però aquí encara no. Sí que és veritat que el foie, el foie gras o el pernil d'ànec tenien una imatge associada a una mena de sibaritisme, però últimament s'ha democratitzat i s'ha popularitzat una mica més. Els preus del fetge fa deu anys que no s'apugen. S'ha popularitzat i cada cop la gent hi entén més i practica la cultura del bon menjar. Ara la gent a les barbacoes ja no només hi cou costelles, sinó que s'atreveixen a posar-hi magret, que és una gran carn: d'au i a més vermella. I, de carns d'au vermelles, només n'hi ha la d'aquest ànec i la de l'estruç.»
–L'empresa va fer un salt qualitatiu quan es van traslladar a les actuals instal·lacions del polígon de Vilamalla?
–«Sí. La construcció de l'escorxador i la sala de desfer ara fa nou anys va ser un canvi de filosofia important. Fins aleshores, cada pagès matava els ànecs a casa seu i cadascú ho feia a la seva manera. No hi havia un procés regular, tot i que la matança és un pas molt important de la cadena. També hi havia el tema sanitari, i per tot això vam decidir muntar el primer escorxador d'ànecs de foie gras de Catalunya, i encara ara és l'únic que hi ha.»
–Al cap d'uns anys també hi van traslladar l'elaboració?
–«Quant vam obrir l'escorxador, l'elaboració la continuàvem fent al Far. Aquí els matàvem i els esquarteràvem i els portàvem al Far, on fèiem l'elaboració. Però el 2004 vam fer una inversió d'1,2 milions d'euros, vam ampliar l'espai amb 1.500 metres quadrats més i ho vam traslladar tot aquí.»
–I ara quin són els plans de futur?
–«Creiem que Collverd és una marca molt coneguda al sector de la restauració. Podem dir que som la primera en l'àmbit de l'Estat, tot i que hem entrat a les botigues de delicadeses fa pocs anys. Ara volem incidir-hi i introduir-nos en la botiga especialitzada.»
–I a l'estranger han obert mercats?
–«Treballem en un pla d'internacionalització per mirar de trobar els canals a cada país, per portar-hi el producte. Ara exportem a França, Anglaterra, Holanda, una mica a Mèxic, Itàlia i Israel. Hem d'anar a llocs que en consumeixin, segurament a Rússia, el Japó i els Emirats Àrabs.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els comerciants temen la marxa de grans cadenes a l’Outlet de la Jonquera

FIGUERES

El grup empresarial de bombes d’aigua ESPA compra BAICO

banyoles

Unió de Pagesos preveu una collita d’arròs “normal” amb 140 milions de quilos

Deltebre
pacífic sud

Nova Zelanda elevarà fins als 56 euros per persona la taxa turística

barcelona
economia

Catalunya té 8.707 aturats més pel final de temporada estival

barcelona

L’atur puja un 3,2% a la demarcació el mes d’agost

GIRONA

Unió de Pagesos denuncia “l’opacitat” a la Llotja de Reus per fixar els preus de la fruita seca

Reus
economia

El turisme estranger a Catalunya ja s’enfila a xifres d’abans de la pandèmia

barcelona

Cinquanta segons per oferir i aconseguir una feina

Sabadell