Economia

restauració

campanya

Impulsen la presència de les DO del país als restaurants

‘Aquí, vins catalans' distingirà els establiments que disposin a les cartes de vins d'un 60% de productes catalans

La consellera Meritxell Serret presenta la campanya a Barberà de la Conca

Promoure una major presència dels vins de les DO del país en un dels sectors clau en la seva comercialització i difusió com és el de la restauració. Aquest és l'objectiu de la campanya Aquí, vins catalans, que ahir es va presentar al simbòlic Viver de Celleristes de Barberà de la Conca, amb la presència de la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret.

La iniciativa de l'Associació Leader de Ponent, que té la complicitat del Consorci Leader de Desenvolupament Rural del Camp, té com a primers destinataris els restaurants. Així, es distribuirà un distintiu entre aquells establiments que ofereixin a la carta de vins almenys un 60% de productes de les DO catalanes. Aquests, a banda de poder exhibir-lo a les portes dels restaurants i a les cartes, formaran part d'una campanya de promoció que inclourà entitats públiques i privades, els sectors vinculats a la gastronomia i el turisme, i les xarxes socials.

En contrapartida, els clients podran saber d'entrada quins són els establiments que donen visibilitat als productes del territori. I a la vegada, on poden descobrir la riquesa vitivinícola del país.

Meritxell Serret va aplaudir aquesta iniciativa en un moment en què el sector “s'ha convertit en un dels motors del país”. La consellera va destacar el paper que ja desenvolupa però va afirmar que encara ha de tenir més transcendència. D'una banda, per la vinculació al medi d'uns professionals que tenen cura del territori. De l'altra, pel que suposa directament en el desenvolupament econòmic rural desenvolupant altres activitats lligades a la gastronomia i el turisme. I al davant, el repte de “fomentar el relleu generacional”, va concloure la consellera.

LA FRASE

Els cellers han de tenir més presència als restaurants, que són ambaixadors dels nostres productes
Teresa Fuentes
GERENT DE LEADER de PONENT

Encara amb molt de camí per recórrer

Tot i que el volum de vendes de vins catalans ha crescut un 29,2% en els darrers tres anys i que els productes del país ja van ser el 2015 els segons més consumits a l'hostaleria, queda encara molt camí per recórrer. Juanjo Cerezuela, president de l'Associació de Sommeliers de Lleida, va posar el dit a la nafra. Segons el seu parer, a Tarragona, Lleida i Girona es poden millorar les xifres, però cal posar la mirada cap a Barcelona, que “és la zona menys productora de Catalunya però on hi ha més públic”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
COMERÇ

Els comerços de Tarragona estan molt poc digitalitzats

TARRAGONA
habitatge

La compravenda d’habitatge cau un 11% al juny

barcelona
economia

Creixen un 55% els autoconsums col·lectius connectats a Endesa

girona
GIRONA

La compravenda d’habitatges a la demarcació cau un 13,3% el mes de juny

GIRONA
economia

Raimat inicia la verema amb molt bones perspectives gràcies a les temperatures del maig i juny

Raimat
energia

Baixa la producció anual d’energia elèctrica provinent de les renovables

barcelona
economia

Codorniu paga més pel raïm per compensar la sequera

Sant Sadurní d’Anoia
Celestí Ventura
President del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona (Cateb)

“Cal mobilitzar el petit inversor per finançar l’habitatge social”

Barcelona

Galderma, la suïssa captivada per Barcelona

Barcelona