Societat
La Fira Centre Comercial supera els quatre milions de visitants en un any
El 57% dels usuaris d'aquestes instal·lacions són de Reus, segons una enquesta
Els francesos, principal col·lectiu estranger de l'espai comercial
Ara fa tot just un any s'inaugurava a Reus el primer gran centre comercial, després d'anys d'expectatives al voltant del projecte. 365 dies després, la Fira Centre Comercial fa un balanç positiu de la seva activitat. Segons dades facilitades a Reusdigital.cat, La Fira ha superat els quatre milions de visitants i més de 400.000 vehicles han accedit a l'aparcament, de gestió municipal, unes xifres “en concordança” amb les expectatives de situar-se “com a pol d'atracció de les comarques de l'entorn”. De fet, el centre comercial es considera ja un atractiu per a compradors de fora de Reus, basant-se en les dades d'una enquesta duta a terme a 400 persones.
Aquesta indica que el 57% dels visitants de La Fira són de Reus, mentre que el 43% són de poblacions de l'àrea d'influència, bàsicament del voltant de Cambrils, Salou, Tarragona, Tortosa, l'Espluga de Francolí, el Vendrell i Valls. A la vegada, la mitjana mensual de visites és de cinc al mes i la permanència de cadascuna és de 102,54 minuts. L'enquesta també indica que el 68% dels visitants són dones i només el 32% són homes, i que els turistes van significar entre el 30 i el 35% de les vendes de les principals marques de moda al juliol i l'agost. Els estrangers que més han anat a La Fira han estat francesos, belgues, anglesos i russos, per aquest ordre.
Balanç botiguer
Pel que fa a la valoració de l'impacte que el centre comercial ha tingut sobre el comerç tradicional de Reus, el president d'Unió de Botiguers de Reus, Àlfred Pitarch, ha comentat a Reusdigital.cat que ara mateix tenen un excés d'oferta i que “aquest any ha estat en l'àmbit de convivència complicat per a tots, tant per als establiments tradicionals com per al nou centre”.
No obstant això, Pitarch reconeix que La Fira “és un company de viatge” i que el sector en general ha “d'intentar ajudar-se” en el que es pugui.
Paradoxalment, Gemma Molner, presidenta de Tomb de Reus, té una opinió bastant més optimista de la incidència del nou centre comercial. “Hi ha una part positiva que ens ha permès de conquerir clients que aposten per consumir als centres comercials.” I explica que ara “han tornat a Reus”. Per Molner, aquesta situació no només ha beneficiat el comerç, sinó també sectors com l'oci i la restauració del centre de la ciutat.
“Pensava que seria pitjor”, afirma alleujada Montse Vicens, propietària de la sabateria Peuades. “La veritat és que el mes de novembre passat es va notar”, afirma, però a partir de la campanya de Nadal va anar a millor.
En la mateixa línia, Josep Iglesias, de la sabateria del mateix nom del carrer Galanes, afirma que pensava que “faria més mal del que ha fet”. "El centre de la ciutat continua atraient igualment gent pel seu encant”, confirma també Ainhoa Gómez, de Catarinetes.
Treballs per a la instal·lació de portes als accessos
Al llarg de la setmana actual s'espera que la Fira Centre Comercial acabi la instal·lació de portes als accessos per a vianants, per tal d'evitar que hi hagi massa corrent d'aire i amb la intenció que el centre continuï semiobert. Un element que ha estat demandat per part dels usuaris. “Comencem i aquest segon any d'activitat amb millores en l'equipament, que amb nous serveis, esdeveniments i promocions tindran com objectiu cobrir les necessitats del nostres visitants en un entorn còmode i singular, provocant experiències úniques entre els nostres visitants”, asseguren els responsables de la Fira Centre Comercial. Això sí, de dades de vendes, de moment, no se'n donen, una decisió que recau en les pròpies marques de moda, oci i restauració.