Polti pilota des de Catalunya l'aterratge a Amèrica del Sud
La marca entrarà primer a Xile i la idea és crear una xarxa de distribuïdors
Polti, el fabricant italià de productes com la planxa Vaporella o la netejadora Vaporetto, ha encarregat a la seva filial espanyola, amb la seu a Gavà, el desembarcament a l'Amèrica Llatina. La idea és crear una xarxa de distribuïdors exclusius als països de parla castellana i la primera xinxeta en el mapa es col·locarà a Xile, on han trobat les millors condicions per a l'aterratge. “La direcció d'Itàlia ha valorat l'idioma però també la nostra capacitat organitzativa i que tornem a créixer a casa”, explica Rafael Román, director general de Polti Espanya i Portugal. La delegació local factura uns 18 milions d'euros (dels 110 milions de tot el grup) i preveu créixer un 10% aquest any. Encadena, per tant, dos exercicis fent positiu després de les caigudes durant la crisi.
El creixement es concentra sobretot en el sector de l'aspiració. Cal pensar que Polti va néixer el 1978 com una firma d'electrodomèstics basats en la tecnologia del vapor (centres de planxat i neteja de la llar sense detergent) i a poc a poc ha incorporat altres productes, sobretot en el camp de l'aspiració però també en cafeteres. Román explica que dominen el mercat en les solucions de vapor, però que en aspiració només tenen el 13%, ja que han de competir amb gegants del sector com ara el grup SEB (Rowenta, Tefal i Moulinex), BSH (Bosch, Siemens i Ufesa), Philips i Procter & Gamble. Així, mentre en vapor el creixement és el del mercat, en aspiració és pot fer esgarrapant quota als competidors, que és el que ja passa. Polti també disposa d'una divisió professional pensada per a hospitals, avions, trens, etc., que és un 10% de la facturació de tot el grup.
Polti va aterrar a l'Estat espanyol el 1978, simultàniament a l'aparició a Itàlia. L'Estat francès, Portugal, la Gran Bretanya i Romania també són grans mercats de la marca. “El concepte de neteja als països del nord d'Europa és diferent del sud”, puntualitza Román, per explicar la diferent acollida dels seus productes.
A Gavà, Polti té una nau de 4.000 metres quadrats a la qual cal afegir un magatzem logístic que concentra el producte i des del qual també aterraran al mercat americà.
Créixer a cop d'innovació
Venedor de planxes per a bugaderies, Franco Polti va tenir la idea de portar el planxat professional a la llar. El creixement de la marca s'ha basat en la innovació. Per al 2017 s'anuncia una altra novetat. Les fàbriques són a Itàlia i a la Xina.
Polti pilota des de Catalunya l'aterratge a Amèrica del Sud