Economia

empresa

Seat centra a Barcelona el seu pla de connectivitat i el rellançament de la marca

Obrirà una botiga emblemàtica i farà una prova pilot per oferir serveis de mobilitat a la ciutat

Preveu tancar l'any amb beneficis i facturació rècord

“Seat sense Barcelona estaria incompleta.” Les paraules del president de Seat, Luca de Meo, en les XXXI Trobades de l'Automoció de l'IESE, que van començar ahir, són tota una declaració d'intencions. La marca vol situar la capital catalana en el centre de la seva estratègia en connectivitat i posarà en marxa en els pròxims mesos una prova pilot d'un nou servei de mobilitat que inclourà per exemple una aplicació per a trobar aparcament: “Hem de mirar el client com un usuari de serveis i no només com un propietari.”

Per De Meo, Barcelona aporta l'entorn ideal “perquè és un dels nous connectors econòmics a Europa”, i perquè la ciutat s'està situant com un referent en el sector tecnològic no només per salons con el Congrés de Mòbils i l'Smart City Expo, sinó també per la seva capacitat per atreure talent i la irrupció de noves empreses emergents. “Tot això fa que Barcelona sigui l'entorn perfecte per avançar-nos al futur.”

I per donar volada a aquest entorn el president de Seat també va avançar ahir que la marca busca un local al centre de la ciutat per a obrir una flagship store, és a dir, una botiga emblemàtica al més pur estil dels grans grups de moda tèxtil.

Després d'uns anys complicats i amb els números en vermell l'any passat Seat va aconseguir tornar a tenir beneficis i enguany De Meo preveu tancar també en positiu i superant la facturació del 2015 (8.332 milions d'euros), que ja va marcar un rècord històric.

El president de Seat destaca que després d'uns anys dolents la marca “està en una tendència positiva” que cal aprofitar per estudiar “en què” es volen diferenciar de la resta “per construir alguna cosa rellevant per al client”. “Alguna cosa en la qual siguem els únics que puguem fer-ho tan bé”, hi afegeix. I això es basa a construir un ecosistema digital per al vehicle, un espai on Seat es veu amb força per generar tendències mentre deixa el lideratge del vehicle elèctric i autònom al grup Volkswagen.

És l'estratègia per trencar “l'escletxa entre la realitat de Seat i la percepció que en té el mercat” i fer que la gent “torni a percebre l'orgull i el benefici” de disposar d'una marca que enyora els anys d'esplendor i lideratge en el mercat estatal.

LA XIFRA

8.332
milions d'euros
de facturació rècord va obtenir Seat el 2015, i enguany preveu superar-la.

LES FRASES

Estem en una tendència positiva de resultats i ens hem de demanar en què ens volem diferenciar
Luca de Meo
president de seat
Seat sense Barcelona estaria incompleta, la ciutat és l'entorn ideal per avançar en el futur de la connectivitat

Nissan vol més suport al vehicle elèctric

El vicepresident per Europa de Nissan, Frank Torres, vol un esforç compartit per desplegar el vehicle elèctric i per això va demanar ahir el suport de les administracions. “Els fabricants fem inversions i desenvolupem la tecnologia, però cal que els governs ens ajudin amb la xarxa de recàrrega”, va assenyalar ahir en les trobades del sector que organitza l'IESE en col·laboració amb KPMG.

Torres, que va preveure que el 2025 el 10% del mercat serà elèctric, va valorar l'aposta de la marca nipona per aquest segment davant d'altres “amb anuncis de models per al 2019 o el 2020”, en una clara referència a Seat. A més, Torres va avançar que la marca preveu tenir a punt a partir del 2018 el seu sistema Propilot 1 de conducció autònoma per al seu model Qashqai, amb assistència per a conducció en autopista. “Hem de portar aquesta tecnologia més enllà dels models premium”, va destacar Torres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.