Economia

turisme

El Maresme confia en el sector serveis com a altaveu turístic

Trenta-sis establiments han estat formats per saber donar més informació de l'entorn i fidelitzar els visitants

Qui millor que els establiments del sector serveis per donar una informació més completa i atractiva al visitant sobre l'àmplia oferta turística de la comarca? Sota aquest enunciat aquesta setmana es van entregar els primers distintius a trenta-sis empreses del territori que han participat en la iniciativa del Consorci de Promoció Turística amb el suport de la Diputació per convertir-se en punt d'informació turística. Restaurants, oficines de turisme, allotjaments, museus i comerços d'arreu de la comarca han participat en aquesta primera iniciativa, la majoria pertanyents a Mataró i a la zona centre i sud. El president del Consorci, Joaquim Arnó (PDECat) es congratula de la bona acollida de la proposta que defineix com “la millor manera de vendre el potencial de la comarca com un tot, amb una mateixa veu i uns mateixos criteris”.

Els membres dels trenta-sis establiments han seguit una formació específica en què han rebut coneixements sobre l'atenció al públic, descoberta del territori i s'han fet visites per mostrar alguns dels indrets més emblemàtics. Arnó destaca que en aquesta primera experiència hi ha hagut més demanda que no pas oferta de places i l'any vinent està previst organitzar una nova convocatòria “amb la voluntat de crear una xarxa al més extensa possible d'altaveus turístics del territori.

LA FRASE

La millor manera de vendre el potencial de la comarca és com un tot, amb una mateixa veu i criteri
Joaquim Arnó (PDECat)
president del consorci de promoció turística del maresme

Empreses i serveis diversos amb un objectiu comú

La primera crida a establiments i serveis del Maresme interessats a aportar el seu granet de sorra per promocionar la comarca ha tingut una resposta diversa, però hi ha hagut municipis amb una presència molt significativa que, a priori, no tenen en el turisme un dels seus puntals econòmics però sí un interès evident a desenvolupar-lo. És el cas del Masnou, des d'on col·laboren la biblioteca Joan Coromines, quatre allotjaments (Grus Apartaments, Allotjament Terrassa, Hotel Llar de Capitans i Habitatge Ús turístic), l'oficina de turisme i els comerços El rebost dels sentits i La casa del vi from Ocata i el Museu de la Nàutica. Mataró, exercint de capital, hi aporta sis establiments, igual que Pineda; Arenys de Mar, tres; Sant Andreu de Llavaneres, dos, i Canet, Calella, Dosrius, Caldes, Vilassar de Mar i Vilassar de Dalt, un cadascun.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia