Costa Brava Hotels de Luxe millora l'ocupació en temporada baixa
Durant l'abril, maig, juny i setembre aquests establiments van registrar una ocupació mitjana del 70%
Al juliol i l'agost l'ocupació va ser del 95%
L'associació Costa Brava Hotels de Luxe, que agrupa 18 hotels de 4 i 5 estrelles de la Costa Brava, ha experimentat un creixement en la mitjana d'ocupació de la temporada d'abril a octubre, augment que s'ha concentrat sobretot en els mesos de primavera i tardor. En concret, durant l'abril, maig, juny i setembre, els establiments van registrar una ocupació mitjana del 70%, xifra que representa un 4% més d'ocupació respecte al 66% corresponent al mateix període de l'any passat.
Durant els mesos de més afluència, el juliol i l'agost, l'ocupació mitjana es va mantenir alta i estable respecte a l'any passat, repetint un 95% de llits ocupats, i amb una mitjana d'estada de 3 dies, en una temporada alta que abasta el període comprès entre finals de juny i fins a l'11 de setembre.
Un 6% més de facturació
Costa Brava Hotels de Luxe preveu créixer aquest 2016 i tancar l'any amb un 6% més de facturació respecte al 2015, uns hotels que facturen anualment més de 50 milions d'euros i tenen un període mitjà d'obertura de 9 mesos.
El creixement global del sector de l'hoteleria de luxe a la Costa Brava ha estat valorat de forma molt positiva per part del seu president, Xavier Rocas, qui ha recordat que “aquest segment és molt heterogeni a la Costa Brava ja que inclou establiments grans, amb més llits i un preu mitjà més baix, concentrats sobretot a Lloret de Mar, al costat d'hotels més petits, amb menys habitacions i un preu mitjà més alt, els quals s'ubiquen sobretot a la Costa Brava centre i nord”. Rocas recorda que el conjunt d'hotels disposa de més de 1.200 habitacions i que ocupa més de 1.000 treballadors, durant la temporada alta.
L'associació va ser fundada el 2012 i agrupa 18 dels hotels més luxosos d'aquest litoral, dels quals un és de cinc estrelles. L'associació promou la Costa Brava com a destinació turística.
LA XIFRA
El turista francès és el principal client
El visitant dels establiments de Costa Brava Hotels de Luxe continua sent majoritàriament francès, seguit del català i del de la resta de l'Estat. També hi trobem visitants britànics, especialment a la Costa Brava centre, els quals van a l'alça des del 2014, al costat de clients belgues i holandesos. El client rus ha experimentat un lleuger repunt després de disminuir el 2015. Precisament, aquest client agafa rellevància a Lloret de Mar o Platja d'Aro.