CiU culpa el mal estat i les condicions del polígon El Segre de la marxa d'empreses a localitats properes a Lleida
«Costa de trobar un polígon en l'estat de deixadesa d'aquest», ha declarat Gavín en una visita a la zona industrial. CiU assegura que professionals del transport es queixen de l'estat del polígon El Segre i asseguren que el seu estat seria similar al de polígons de «països subdesenvolupats». Gavín ha qualificat El Segre com un polígon «poc atractiu» per atreure empreses «de la mateixa manera que la ciutat de Lleida».
La manca d'aigua potable i les taxes que han de pagar les empreses fa que moltes d'aquestes prefereixin més instal·lar-se a polígons de poblacions properes a Lleida com ara Torrefarrera o Alpicat enlloc de fer-ho al polígon El Segre, segons CiU. Per això, la federació demana a la Paeria que miri per les empreses, ajudi a la industrialització i fixi les condicions necessàries perquè se'n puguin establir, i més davant el context de crisi econòmica.
En aquest sentit, Gavín ha acusat l'equip de govern de «no haver-se pres mai seriosament la necessitat que Lleida aposti per la industrialització i que diversifiqui la seva economia» en no haver promogut des de la iniciativa municipal la creació de sòl industrial, segons ha declarat el cap de l'oposició. A la vegada, ha criticat que la Paeria tampoc s'hagi dedicat «a mantenir en bones condicions el polígon».
Gavín ha assegurat que, en no haver-hi aigua potable, moltes empreses opten per instal·lar-se en altres polígons de la demarcació ja que la construcció de potabilitzadores o depuradores els suposaria un «sobrecost» que no han d'assumir si s'instal·len en altres polígons on sí hi ha aigua potable. A més, a aquest fet CiU hi suma que El Segre tingui uns dels impostos més alts de la resta de polígons de les comarques lleidatanes.
A banda de la poca «atractivitat» del polígon perquè s'hi instal·lin empreses, CiU ha denunciat la «perillositat» i l'«accidentabilitat» que hi ha als carrers i vials del polígon pels nombrosos vehicles que hi passen diàriament ja que es veuen obligats «a fer una mena de ral·li o gimcana» esquivant els clots i per l'estat en què es troba l'asfalt. «La il·luminació deficient i una urbanització deplorable, pel mal estat de l'asfaltat, per la manca de voreres i de senyalització horitzontal fa que tinguin lloc molts accidents, especialment a l'hivern», ha dit Gavín.
CiU afirma que molts conductors utilitzen el polígon El Segre com a vial d'entrada o sortida de la ciutat i, per això, la federació demana que siguin les administracions públiques qui es facin càrrec del seu manteniment i no només les indústries.
Gavín també ha criticat que les parades de bus que hi ha al polígon no disposin d'alguna marquesina perquè els usuaris puguin resguardar-se, al menys, de la pluja, i també que la línia que porta a El Segre només sigui en un sentit de la circulació.
Per CiU, l'estat del polígon industrial El Segre és un «desgraciat magnífic exemple» de la dualitat de la lleida «dels grans projectes de disseny que volen enlluernar i la Lleida real i del dia a dia». Així, acusen l'equip de govern d'oblidar el manteniment d'algunes infraestructures construïdes fa anys com ara aquesta. Per això, el cap de l'oposició ha demanat a la Paeria la reurbanització global del conjunt d'aquest espai industrial.
CiU recorda que fa més d'un any la Paeria va anunciar l'arribada de fons europeus i de la Generalitat per actuar sobre El Segre però «només s'ha actuat de forma puntual en la trama més urbana», a les proximitats de la zona on està prevista la construcció de la mesquita. De la mateixa manera, els nacionalistes tampoc tenen coneixement que la Paeria hagi fet res en relació amb el pla de mobilitat pel polígon anunciat al 2008.