Economia

L'agència que va sorgir del fred

Enrenow neix de l'èxit d'un vídeo viral sobre els jocs d'hivern per a Barcelona

La firma catalana ha obert oficina a Madrid i es prepara per créixer aviat

“En tres anys volem estar entre les deu primeres agències de publicitat digital d'Espanya.” Qui diu això és Enric Romero, director creatiu i un dels fundadors d'Enrenow. Amb el seu soci Ibai Torres, responsable de producte, van tenir la genial idea d'aprofitar la nevada que va caure a Barcelona el 8 de març del 2010 per parodiar la candidatura de la ciutat als jocs olímpics d'hivern del 2020. Amb un monopatí van simular una cursa de bobsleigh i amb una aspiradora, un llançament de curling pels carrers emblanquinats de la capital catalana. Ho van gravar en vídeo, ho van pujar a internet i es va fer viral gràcies a les xarxes socials -en poc temps van comptabilitzar unes 300.000 visualitzacions- i van tenir un important impacte mediàtic.

Romero i Torres, que aleshores eren uns joves de vint-i-pocs anys que havien acabat un màster de publicitat digital, van tenir clar que l'anècdota havia de ser l'empenta que necessitaven per muntar una agència especialitzada en videocontinguts i gestió de xarxes socials, un àmbit de la comunicació amb poca competència en el mercat i que ja s'albirava que havia de tenir un gran recorregut.

Enrenow ha tancat el 2016 amb una facturació de 750.000 euros i la previsió és doblar-la el 2017, el que constitueix una bona base per a les aspiracions d'entrar en el top ten de l'estat. Aquesta serà una de les missions de Josep Roure, que s'hi acaba d'incorporar com a director general i cap de l'oficina de Madrid que es va obrir a finals de l'any passat. Roure ha estat el responsable de nous formats i continguts on line de l'agència de publicitat McCann.

Primers encàrrecs.

De fet, McCann va ser un dels primers clients que van confiar en aquests joves en els seus inicis. Els encàrrecs que van rebre estaven centrats bàsicament en la gestió de les xarxes socials de grans marques de consum. “Tot i que ens presentàvem com una firma de social video, el mercat en aquell moment demanava sobretot gestors de les xarxes socials”, reconeix Ibai Torres. “Vam ser els community managers de molta gent”, afegeix Enric Romero.

Però allò que havia estat una oportunitat per facturar els primers anys amb el temps es va començar a transformar en una càrrega per a les ambicions dels joves. Per això van abandonar les tasques de gestió de xarxes socials a temps, abans que comencés a declinar el prestigi que havien tingut en els moments pioners.

El cop de timó va tornar a situar en el centre estratègic el contingut de vídeo, allò que va ser l'origen de tot plegat. D'altra banda, van començar a ser menys proveïdors d'altres agències de publicitat i a actuar directament amb els clients finals. Companyies com ara Casio, Philip Morris, Mapfre, Legálitas o Timberland els han contractar per campanyes de comunicació. Més recentment han realitzat la campanya de Sony Xperia amb el jugador del Barça Andrés Iniesta com a protagonista. “Valoren la nostra capacitat de generar idees creatives i transformar-les en continguts fàcils de consumir a través dels diferents dispositius personals”, subratlla Romero.

Publicitat ‘on line'.

Paral·lelament el sector també ha evolucionat. El món digital que el 2010 podia representar el 20% de la publicitat ara és la meitat i creixent. Per això, Enrenow pensa que ha arribat el seu moment. Sobretot perquè el fet de pensar en l'on line els dona un avantatge competitiu respecte a les agències de publicitat tradicionals. “Les firmes convencionals són lentes i mantenen estructures professionals molt estanques, nosaltres som bons pensant i executant ràpidament i per això necessitem gent molt polivalent”, expliquen. Entre els plans immediats hi ha la creació d'una productora pròpia que ofereixi serveis de vídeo no només per a Enrenow sinó també per a altres agències.

Romero i Torres es continuen sentint com aquells joves il·lusionats que empenyien un trineu imaginari en el vídeo del 2010, aquest cop per afrontar la difícil cursa per un millor posicionament empresarial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia