L'agència que va sorgir del fred
Enrenow neix de l'èxit d'un vídeo viral sobre els jocs d'hivern per a Barcelona
“En tres anys volem estar entre les deu primeres agències de publicitat digital d'Espanya.” Qui diu això és Enric Romero, director creatiu i un dels fundadors d'Enrenow. Amb el seu soci Ibai Torres, responsable de producte, van tenir la genial idea d'aprofitar la nevada que va caure a Barcelona el 8 de març del 2010 per parodiar la candidatura de la ciutat als jocs olímpics d'hivern del 2020. Amb un monopatí van simular una cursa de bobsleigh i amb una aspiradora, un llançament de curling pels carrers emblanquinats de la capital catalana. Ho van gravar en vídeo, ho van pujar a internet i es va fer viral gràcies a les xarxes socials -en poc temps van comptabilitzar unes 300.000 visualitzacions- i van tenir un important impacte mediàtic.
Romero i Torres, que aleshores eren uns joves de vint-i-pocs anys que havien acabat un màster de publicitat digital, van tenir clar que l'anècdota havia de ser l'empenta que necessitaven per muntar una agència especialitzada en videocontinguts i gestió de xarxes socials, un àmbit de la comunicació amb poca competència en el mercat i que ja s'albirava que havia de tenir un gran recorregut.
Enrenow ha tancat el 2016 amb una facturació de 750.000 euros i la previsió és doblar-la el 2017, el que constitueix una bona base per a les aspiracions d'entrar en el top ten de l'estat. Aquesta serà una de les missions de Josep Roure, que s'hi acaba d'incorporar com a director general i cap de l'oficina de Madrid que es va obrir a finals de l'any passat. Roure ha estat el responsable de nous formats i continguts on line de l'agència de publicitat McCann.
Primers encàrrecs.
Però allò que havia estat una oportunitat per facturar els primers anys amb el temps es va començar a transformar en una càrrega per a les ambicions dels joves. Per això van abandonar les tasques de gestió de xarxes socials a temps, abans que comencés a declinar el prestigi que havien tingut en els moments pioners.
El cop de timó va tornar a situar en el centre estratègic el contingut de vídeo, allò que va ser l'origen de tot plegat. D'altra banda, van començar a ser menys proveïdors d'altres agències de publicitat i a actuar directament amb els clients finals. Companyies com ara Casio, Philip Morris, Mapfre, Legálitas o Timberland els han contractar per campanyes de comunicació. Més recentment han realitzat la campanya de Sony Xperia amb el jugador del Barça Andrés Iniesta com a protagonista. “Valoren la nostra capacitat de generar idees creatives i transformar-les en continguts fàcils de consumir a través dels diferents dispositius personals”, subratlla Romero.
Publicitat ‘on line'.
Romero i Torres es continuen sentint com aquells joves il·lusionats que empenyien un trineu imaginari en el vídeo del 2010, aquest cop per afrontar la difícil cursa per un millor posicionament empresarial.