Economia

Transport marítim

El port de la Ràpita oferirà xàrters nàutics a les Balears

Una empresa de Mallorca hi operarà amb tres embarcacions de lloguer, d'entre 10 i 13 metres d'eslora, a partir del mes de juny

El delta de l'Ebre no preveu rebre enguany l'escala de cap vaixell de creuer turístic

El port de la Ràpita serà la base des d'on l'empresa mallorquina Cruesa oferirà dues rutes de xàrters nàutics a partir del mes de juny. Una que comunicarà el delta de l'Ebre amb les Balears i una altra que permetrà recórrer el litoral entre Calafat i les Columbretes. “Tenim una empresa que aposta pel port de la Ràpita, ara ja hem trencat el gel”, va manifestar l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós.

La publicació d'una guia nàutica, un document que recull tota la informació necessària per poder navegar, i la promoció en fòrums nàutics internacionals de la marca Delta Ebre Port han estat fonamentals per a la posada en marxa de les rutes de xàrter. També ho ha facilitat la poca distància entre el Delta i Mallorca, 105 milles. “Amb aquesta activitat entrarà una nova tipologia de turisme per mar, serà un revulsiu econòmic per a la Ràpita com a port base i per al conjunt del litoral ebrenc”, va assenyalar el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez.

De la vintena d'embarcacions de lloguer que té l'empresa mallorquina, en destinarà tres al port rapitenc. Concretament, un catamarà de 13 metres d'eslora i amb capacitat per a 12 persones, i un veler i un iot a motor, tots dos de 10 metres d'eslora i amb capacitat per 6 persones. “Ara el més important no és començar, sinó consolidar aquest producte; cal crear consciència, treballar l'entorn i preparar-ho tot per atendre un turisme nàutic exigent”, va dir Cristina Sastre, directora de Cruesa, que per primera vegada operarà des de la Península. Segons l'empresa, s'estima que cada passatger d'una embarcació es gasta al dia una mitjana de 218 euros. Els lloguers es fan per setmanes i abans de la sortida en el port base tenen una despesa de 700 euros per avituallar el vaixell.

D'altra banda, el port de la Ràpita tampoc rebrà aquest estiu cap vaixell de creuer turístic, després que la companyia Star Clipper deixés de fer-hi escala el 2015. “Star Clipper va optar per no renovar l'escala i estem treballant per aconseguir alguna altra empresa de cara al 2018”, va manifestar l'alcalde de la Ràpita.

LA FRASE

Amb l'esforç de les administracions i la iniciativa privada es consolidarà l'oferta que encetem
Josep Caparrós
ALCALDE DE SANT CARLES DE LA RÀPITA

LA XIFRA

1.500
amarradors
esportius té el port de Sant Carles de la Ràpita entre Sant Carles Marina i el Club Nàutic.

Urbanitzen el passeig marítim

Ports de la Generalitat i l'Ajuntament de la Ràpita han iniciat les obres d'urbanització del passeig marítim per tal de millorar la mobilitat i integrar-lo a la població. La urbanització comprèn les zones de ponent i ribera del port de la Ràpita, en un tram que va des de la vorera d'entrada al moll comercial fins a la Marina Sant Carles. Entre els aspectes importants de la reforma hi ha la millora de la mobilitat dels vianants, sobretot per a les persones amb mobilitat reduïda, i els itineraris de connectivitat entre el port i el municipi. En concret, s'incorporaran nous trams de vorera i s'adequaran els existents amb la millora del paviment. L'actuació es completarà amb la renovació dels bancs del passeig, la millora de l'enjardinat i la pintura de senyalització horitzontal en tota la zona. El cost de les obres, que duraran dos mesos, és de 250.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.