ECONOMIA
Els càmpings invertiran 40 milions en les instal·lacions
L'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i de les Terres de l'Ebre celebra enguany quaranta anys de la seva fundació
Les inversions es destinaran a ampliar els càmpings i a incorporar piscines i zones de lleure
L'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, Càmpings Tarragona, celebra enguany 40 anys de la seva fundació. La presidenta de Càmpings Tarragona, Berta Cabré, va destacar l'evolució del sector durant aquest temps: “Estem en constant evolució, invertim cada any per millorar les instal·lacions.” Una mostra d'això és que els 56 càmpings destinaran 40 milions –el doble de l'any passat– a millorar la qualitat i l'espai de les instal·lacions i a ampliar els serveis. Cabré també es va referir a l'evolució de les necessitats dels clients, “que busquen gaudir d'unes vacances diferents, on trobin el seu moment de relax”. Des del sector, també s'observa una demanda creixent en bungalous i una evolució del sector cap al glamping, que combina l'oferta habitual dels càmpings amb el gaudi d'activitats i de l'entorn natural. Per oferir experiències innovadores, els càmpings apostaran enguany per zones estructurades per temes amb piscines i àrees de lleure per als més petits, zones esportives o mini clubs.
L'any 2016, el sector campista de la demarcació va oferir 72.000 places, més del 40% de les places turístiques, va generar més de vuit milions de pernoctacions, va atreure més de dos milions de visitants i va generar 4.000 llocs de treball directes i 10.000 d'indirectes. Això representa un creixement constant en els darrers anys, que es mantindrà a l'alça enguany, segons les previsions del sector.
Efecte Ferrari Land
A pocs dies de l'obertura del parc temàtic Ferrari Land, el sector del càmping diu que serà un revulsiu a la zona, pel ritme de reserves. Tant és així que el gerent de la Federació Empresarial de Turisme de Tarragona (FEHT), Joan Anton, pronostica que “allargarà la temporada”, ja que Ferrari Land obrirà tot l'any amb una oferta combinada amb una part del complex Port Aventura World.
LA XIFRA
LA FRASE
Activitats del 40è aniversari per a tothom
Per celebrar els 40 anys, Càmpings Tarragona ha preparat un seguit d'actes que tindran com a lema Una mirada al passat, al present i al futur d'un sector viu. Fins al 18 d'abril es posarà en marxa una campanya promocional a Catalunya, Aragó, Navarra i el País Basc en què se sortejaran estades a un preu simbòlic de 40 euros per gaudir dels càmpings associats durant tota la temporada. A l'estiu, també s'ha planificat una acció a les xarxes socials, on es recolliran experiències i moments “inoblidables” dels campistes. També es convocarà un concurs de dibuix adreçat a la canalla i s'editarà el llibre 40 anys fent càmping, conjuntament amb la URV. El 17 de maig s'organitzarà la jornada professional Mercats, casos d'èxit i futur, amb la participació d'experts dels sector d'arreu d'Europa. Finalment, se celebrarà un sopar de gala de l'aniversari.