Casademont presenta concurs de creditors
L’empresa càrnia amb seu a Bonmatí, que continua operant, ha comunicat als treballadors la mesura amb què pretén fer front al deute
Actualment disposa de 270 treballadors directes
L’empresa càrnia Casademont, amb seu a Bonmatí, ha presentat concurs de creditors amb l’objectiu de fer front al deute, segons ha comunicat l’empresa als treballadors. La firma, dedicada a l’elaboració de fuets i xarcuteria des de fa més de seixanta anys, té actualment uns 270 treballadors directes i dos centres de treball, a Constantins (Bonmatí) i a Palol de Revardit, on va adquirir Becsa –especialitzada en l’assecatge de pernils– i que també ha presentat concurs de creditors. A banda d’aquests 250 treballadors directes hi ha tots aquells d’indirectes que també es beneficien de l’activitat de la coneguda càrnia. Els principals creditors són bancs, però també hi ha proveïdors, sobretot escorxadors.
L’anunci del concurs de creditors ha generat molta preocupació entre els treballadors, que van ser informats ahir en assemblea, tot i que l’empresa els assegura que el seu objectiu és continuar operant i no tancar. Segons han informat fonts properes, l’empresa feia mesos que pagava amb retard les nòmines i també feia temps que buscava un inversor, i segons sembla, l’empresa Piensos Costa estaria interessada a adquirir- la.
De totes maneres, des del sindicat CCOO ja s’ha advertit que demanaran tota la informació i estudiaran tota la situació. “Estudiarem la situació i lluitarem per mantenir el màxim de llocs de treball i la continuïtat de l’empresa”, va afirmar el secretari general d’Indústria d’aquest sindicat a Girona, Josep Serra.
Afectada per la crisi
Després de quatre anys de tancar amb números vermells, el 2015 Casademont va tancar l’any finalment amb un benefici net de 418.000 euros i una facturació de 44 milions d’euros, un 2% més que en l’exercici anterior. El benefici brut d’explotació es va situar en 4 milions d’euros, cosa que suposava un creixement del 55% respecte a l’any anterior.
Actualment, l’empresa té una capacitat de producció de 25.000 tones anuals d’embotits curats, cuits, tallats i pernils, i malgrat la delicada situació econòmica no ha deixat d’innovar en els productes.
LA DATA
LES XIFRES
Una empresa que exporta el 55% de la seva producció
IMMA BOSCHLa marca d’embotits Casademont va duplicar l’any passat les vendes a Rússia i, segons va anunciar la mateixa companyia el febrer passat, preveia créixer en aquest país un 50% més aquest any. Això era possible, sempre segons Casademont, perquè fins ara les vendes es concentraven a Moscou i Sant Petersburg, i perquè amb vista a aquest any la companyia preveia “continuar l’expansió en el mercat rus i introduir-se en altres grans ciutats del país”. Les vendes a Rússia es feien a través de l’acord a què va arribar amb el grup de capital finlandès Atria, amb planta d’elaboració a Sant Petersburg per produir localment a Rússia i comercialitzar els seus productes mitjançant la seva xarxa de distribució a canvi d’un royalty per cada quilo de producte venut.
Casademont va començar les exportacions a Rússia fa més d’una dècada, com a part de la seva “ferma estratègia” per la internacionalització, que va arribar el 1992 als països de la Unió Europea i l’est d’Europa. Havia anunciat darrerament la seva intenció d’entrar també al Japó.
Actualment, les vendes de Casademont fora del mercat estatal ascendeixen al 55%, malgrat que la companyia havia anunciat que podrien assolir el 70% d’aquí a dos anys. En aquests moments l’empresa exporta a cinc continents, amb especial demanda dels països del centre d’Europa i l’Amèrica del Sud. Actualment els seus esforços se centren a “consolidar el seu mercat a l’Amèrica del Nord”, segons va anunciar la companyia.
Entre les seves estratègies, Casademont basa el seu pla d’expansió en la constitució d’aliances amb empreses locals per col·laborar en àmbits com el tecnològic, el comercial, el legal i el logístic, com l’implantat a Rússia.
A meitat d’aquest mes de juny, Casademont ha obtingut el reconeixement a la seva estratègia d’exportació de l’any en els premis Crèdit i Caució, que van aplaudir el model d’aliances estratègiques que du a terme la companyia amb empreses locals per vendre.