La Selva inverteix 1,3 milions en una línia de llescats
L’empresa, especialitzada en pernil cuit i gall dindi, té previst fer la instal·lació al setembre
Ha tancat l’any amb una facturació de 65 milions, xifra que aquest any preveu incrementar en un 10%
L’empresa d’embotits La Selva de Campllong invertirà 1,3 milions d’euros en la modernització de la sala blanca i en una línia automàtica d’última generació de llescat d’una de les sales blanques de la fàbrica. “La sala blanca és una mena de sala d’operacions alimentària per poder llescar amb garanties els productes”, explica el director general de l’empresa, Xavier Albertí, que assegura que ja han iniciat els tràmits perquè al setembre es pugui instal·lar la nova línia. Segons Albertí, l’empresa inverteix constantment en millores i ampliació de les instal·lacions –disposen de 32.000 m² edificats i 39.000 m² de solar– i en renovació de maquinària. “Tenim un ritme d’inversions bastant regular”, diu el director general.
Actualment, La Selva està formada per un equip d’unes 350 persones, disposa d’una producció de 12 milions de quilos anuals i va tancar el 2016 amb una facturació de 65 milions d’euros –un 3% superior a la del 2015–. Amb vista a aquest any la previsió és incrementar la xifra de vendes en un 10%.
L’empresa distribueix a tot l’Estat i exporta més d’un 20% dels productes a destinacions europees entre les quals hi ha Itàlia, França i Alemanya, però també venen al Líban i el darrer any van entrar a Hong Kong i “ja hi venem regularment”. I ara, preveu obrir mercat als països bàltics.
Pernil cuit
Dins de l’extensa gamma de productes cuits que elabora La Selva, el mateix Albertí destaca l’emblemàtic pernil cuit, en què és pioner i un clar referent en el mercat i del qual assegura que estan orgullosos, sense “menystenir els altres productes, que també són molt importants” com és el cas del bacó, el gall dindi, embotits curats autòctons i articles culinaris vinculats amb la xarcuteria. L’empresa, a més, ven productes llescats i productes per a aperitius que tenen el moment àlgid de vendes per Nadal i per Sant Joan i que són molt apreciats en alguns països europeus com és el cas d’Alemanya. “A hores d’ara el cinquanta per cent del que fabriquem per a aperitius es ven a l’exterior”, manté.
Nova gamma
Ara fa un any, l’empresa va treure al mercat una línia de productes baixos en sal “i amb els mínims ingredients possibles” que porta el nom de Vita per cobrir “la nova tendència de productes saludables”. De moment hi ha pernil cuit i gall dindi.
Una empresa centenària
L’empresa La Selva va iniciar a mitjan mes de juny els actes del centenari i ho va fer inaugurant nous espais dedicats a “la memòria i al gust”. Concretament ha recuperat l’antiga botiga, ha renovat de cap i de nou el museu i ha creat una sala de tast. Tot plegat, segons assegura Albertí, en el moment de la inauguració d’aquests nous espais: per “ajudar els visitants, però també a nosaltres, a conèixer-nos millor i a donar més valor al trajecte que anem fent”.
La llauna del centenari
Però la commemoració del centenari no s’ha quedat aquí, perquè l’empresa prepara per a després de l’estiu “la llauna del centenari”. Una llauna que recupera l’estètica de les primeres llaunes “amb la imatge més antiga que vam tenir als anys quaranta” i pel que fa al contingut “recuperem algun detall de les primeres receptes”. “En definitiva. anem a buscar els orígens i esperem que agradi”, comenta Albertí, que assegura que si el producte té acceptació no descarten que es pugui crear com a referència.
Neix el 1917
Josep Albertí i Mercè Bosch van fundar una cansaladeria a Campllong, el 1917 on només feien carn de porc i embotits del porc. La cansaladeria es va convertir en un referent a la zona. Com que les coses anaven bé, el 1934, la família va decidir traslladar-se Andalusia –a la població cordovesa d’El Carpio–, on va crear La Flor Andaluza. A causa de la guerra civil decideixen tornar a Campllong i el 1944 recuperen els antics locals i reprenen el negoci. L’expansió comercial arriba als anys seixanta quan s’incorpora al negoci Joaquim Albertí, el pare de Xavier Albertí –entra a formar part de l’empresa el 1987–, actual director general i tercera generació familiar.