Economia

Excursió per anar a treure diners

Catalunya Caixa va tancar fa tres anys la seva sucursal a Carme, poble anoienc de 800 habitants

L’Ajuntament organitza, un cop al mes, un servei per portar veïns als bancs de la Pobla de Claramunt

La furgoneta que cada dia durant el curs transporta els infants d’Orpí a l’escola de Carme té, un cop al mes, un particular servei extra.

Un grup de gent gran de Carme, majoritàriament dones, espera davant del casal la furgoneta que els ha de portar a la Pobla de Claramunt. Podria semblar una excursió qualsevol, però l’objectiu no és fer turisme, sinó anar al banc.

Fa uns tres anys que Catalunya Caixa va tancar l’oficina que tenia a Carme, amb poc menys de 800 habitants. Com recorda una veïna, “primer van començar a obrir dos o tres dies, després només un dia, després van deixar només el caixer i al final ho van tancar tot, després de 37 anys”.

I la gent gran, amb més dificultats per desplaçar-se, en va ser la gran perjudicada. Una de les veïnes usuàries, Maria Fortuny, explica: “El transport públic aquí és gairebé inexistent. Hi ha l’autobús que baixa el jovent a l’institut, però què fem nosaltres a Igualada a quarts de vuit del matí? I ara a l’estiu marxa d’aquí a quarts de deu o les deu, però per tornar t’has d’esperar fins a les dues del migdia.”

Amb aquestes mancances en el transport públic, l’Ajuntament de Carme va impulsar que un cop al mes hi hagués un servei per portar els veïns que ho necessitin a la Pobla de Claramunt, municipi situat a uns 6 quilòmetres de Carme on hi ha oficines de fins a tres entitats bancàries.

La furgoneta fa normalment dos viatges, perquè el nombre de veïns que fan ús del servei acostuma a superar la desena, i només són 9 les places disponibles. Però el temps s’aprofita, perquè els ocupants del primer viatge entren a l’oficina i comencen a treure diners i fer les seves gestions. La majoria van a l’oficina del BBVA CatalunyaCaixa, l’entitat de l’única oficina que hi havia a Carme.

I per quan arriba la segona remesa de veïns, molts dels primers ja han acabat i poden tornar al seu poble.

Veïns com la Maria agraeixen el servei i reconeixen: “Sort d’això, si no, no sé pas com hauríem d’anar a cobrar.”

La banca en línia i els tràmits fora de l’oficina física són lluny també de les seves possibilitats. Maria Fortuny diu: “No hi entenc”, i a més deixa clar: “A mi internet no m’agrada gens ni mica.” Fortuny creu que “les coses s’han de poder tocar”, una màxima que justifica per la seva experiència com a botiguera i que subscriu una altra veïna que espera amb ella la furgoneta per anar al banc.

La mateixa oficina de la Pobla de Claramunt rep els clients de BBVA CatalunyaCaixa de l’oficina que va tancar l’entitat a la Torre de Claramunt el mes de maig passat. Ni la mobilització dels veïns, amb l’alcalde amb un megàfon en mà, va aconseguir fer desdir el banc, que suprimirà el caixer que encara queda aquest mes de setembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia