Grup Julià gestionarà a final de mes el bus turístic a Marràqueix
La firma especialitzada en serveis globals de turisme i mobilitat també estudia implantar-se a Los Angeles, París i Berlín. L’empresa familiar busca nova ubicació per fixar la seu del grup
Grup Julià, especialitzat en serveis globals de turisme i mobilitat, gestionarà el bus turístic de Marràqueix des de final de setembre sota la marca City Tour. L’operació suposarà la dotació de diversos autocars híbrids, construïts a Arbúcies, assegura José Francisco Adell, conseller delegat de Grup Julià. L’empresa de caràcter familiar, nascuda el 1933, treballa per poder obtenir els concursos per gestionar els busos turístics de les ciutats de Los Angeles, París i Berlín. L’increment de la facturació i la consolidació d’algunes operacions d’expansió recents del grup ja han fet decidir l’empresa a buscar una nova ubicació, a mitjà termini, per instal·lar la nova seu, “que es mantindria a l’Hospitalet”, afirma el conseller delegat.
Grup Julià mantenia un petit servei a la ciutat marroquina, però aquesta operació suposa “un pas endavant que reforça la diversitat continental”, diu José Fco. Adell, que afegeix que a l’agost ja van començar a traslladar diversos autocars cap a Marràqueix. Actualment la marca City Tour és present a 14 ciutats de set països diferents, amb més de 200 vehicles. Cal recordar que el grup, regentat per la tercera generació familiar, sota la marca City Tour gestiona els busos turístics de ciutats tan rellevants com Barcelona, Madrid, Londres, Mèxic, San Francisco, Roma, Múrcia, Sant Sebastià o Andorra. El darrer exercici la divisió de busos i trens turístics City Tour va facturar 60 milions d’euros, amb un increment del 17% respecte a l’any anterior. De fet, aquesta marca s’ha situat en els últims anys com un dels principals operadors de busos turístics a tot el món.
L’altra divisió, la de turisme, és la més gran del grup, que l’any passat va tancar amb 225 milions d’euros. Les principals marques són Julià Tours, Julià Travel i Julià central de viatges. L’oferta turística de Grup Julià es completa amb el servei iVenture Card, un aglutinador d’activitats i experiències turístiques a la ciutat, amb presència creixent en les principals a àmbit internacional. Aquesta divisió disposa de centres operatius a Barcelona, Madrid, València, Màlaga i oficines a diverses ciutats d’altres països com ara l’Argentina, que a la seva oficina de Buenos Aires té uns 200 empleats. La tercera divisió del grup està liderada per Autocars Julià, que va augmentar les vendes un 4% l’any passat respecte a l’anterior exercici, fins arribar als 23,3 milions. Precisament a finals del 2016 l’empresa catalana va tancar el contracte de transport col·lectiu amb el grup Seat, que suposa fer 425 serveis diaris i el transport de més de 4.000 treballadors de l’automobilística. “Aquesta operació, que va entrar en vigor el gener passat, suposarà uns ingressos de 5,9 milions d’euros anuals”, explica el conseller delegat.
L’acord amb Seat ha incrementat la necessitat de trobar una nova ubicació amb més capacitat per als autocars i també per millorar l’espai per al personal de les oficines. L’empresa ha hagut de llogar un espai proper per ubicar autocars. “Necessitem una nova seu més àmplia i ens agradaria que fos prop d’on som ara”, diu José Francisco Adell, la tercera generació familiar.
GRUP JULIÀ
Set anys per entrar a Roma
El passat mes de febrer va iniciar l’operació del bus turístic de Roma ‘I love Rome City Tour’, que preveu aconseguir els 320.000 passatges després del primer any d’activitat. Però les coses no venen soles sinó que la feina venia de lluny. “Hem estat set anys batallant per obtenir aquesta ciutat”, diu José Francisco Adell, que afegeix que finalment hi han hagut de comprar una empresa.