El grup Teresa Carles entra en la venda multicanal
L’empresa de restauració de menjar saludable lleidatana vol portar els seus productes, com els sucs premsats en fred, fins al client final per créixer
El grup de restauració lleidatà Teresa Carles Healthy Foods es troba en un pla d’expansió i diversificació amb l’objectiu de créixer. Al marge de la posada en marxa de la futura planta productiva i el laboratori d’R+D a les comarques de Ponent, que servirà per poder donar servei als sis restaurants de què disposa actualment en categoria de menjar saludable, també vol fer arribar els productes propis al client final, a través de la comercialització multicanal, “que serviran per fer créixer la facturació del nostre grup”, explica Jordi Barri, director executiu i segona generació de l’empresa familiar.
Amb l’obertura fa pocs dies del restaurant Flax&Kale Passage a Barcelona es consolida el grup de restauració, que suposa tenir una plantilla de 220 professionals distribuïts un 70% als establiments d’hostaleria, un 20% a la nova planta productiva i d’R+D de Bell-lloc i el 10% restant que configura l’estructura administrativa del grup situada a Barcelona.
La previsió per al 2018 passaria per obrir un nou local també a la capital catalana i ara ja es treballa per poder ser presents també a Madrid. “Busquem un indret molt cèntric a la capital espanyola per inaugurar un Flax&Kale, perquè la zona centre reuneix les característiques idònies per als nostres establiments de cuina saludable”, explica Jordi Barri. També estarien mirant poblacions com ara Terrassa, Sabadell, Girona o Tarragona. Però al marge de seguir creixent en nombre de locals la gran aposta després d’analitzar el mercat espanyol és poder comercialitzar diversos productes propis “naturals, de proximitat i molt saludables, fora dels nostres restaurants”, diu Jordi Barri. Per això ja es contempla portar fins al client final productes com ara els sucs premsats en fred sota la marca Teresa’s Juicery, també del grup, i begudes vegetals, snacks o gelats sense sucre. Barri assegura que als mercats nord-americà, alemany o londinenc és habitual trobar cadenes expertes en menjar saludable que, a més, comercialitzen els seus productes per altres vies. El grup Teresa Carles Healthy Foods preveu impulsar la venda dels seus productes a través del canal digital amb acords a la xarxa, a través d’altres restaurants vegetarians i també mantenint la distribució tradicional. El grup va registrar una facturació de 9,5 milions d’euros, un creixement del 40%, i preveu per a enguany superar les vendes un 25% més. “Al juliol vam fer un rècord absolut en tots els locals, però des de llavors la situació sociopolítica està dificultant les vendes”, diu Barri.
Set milions d’inversió a Bell-lloc
L’empresa ja ha iniciat les obres del nou obrador i el laboratori d’R+D a Bell-lloc d’Urgell, amb una inversió de set milions d’euros. Els terrenys superen els 20.000 m² i serviran per consolidar el creixement i el cultiu d’aliments propis saludables. El centre productiu crearà 35 llocs de treball d’entrada però el 2019 s’arribarà als 50.