Figueres i Pimec s’uneixen per potenciar l’empresariat
L’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament i la patronal gironina col·laboraran en activitats i programes per estimular les petites i mitjanes empreses al conjunt de la comarca de l’Alt Empordà
La patronal gironina que reagrupa les microempreses, les petites i mitjanes empreses i els autònoms, i l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Figueres sumaran recursos per ajudar les empreses de l’Alt Empordà. L’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, i el president de Pimec Girona, Pere Cornellà, van presentar ahir un conveni de col·laboració entre els dos ens.
“Des de Pimec recollim les necessitats del teixit empresarial, necessitats de formació, de millora de la competitivitat o d’assessorament. Amb aquest conveni ajuntarem aquesta activitat que fa Pimec amb la capacitat de promoció econòmica de l’Ajuntament de Figueres i la infraestructura que té l’Ajuntament per fer-ho”, explica Cornellà.
L’alcaldessa, per la seva banda, subratlla que a Figueres i comarca –com a Catalunya–, un 90% de l’empresariat el formen petites i mitjanes empreses, de 4 o 5 treballadors o autònoms. Unes empreses que, a diferència de les grans, tenen dificultats per accedir a línies bonificades d’assessorament i formació contínua, i a les quals va dirigida aquesta “col·laboració institucional i operativa entre ajuntament i patronal”: Pimec assumeix el compromís de fer propostes de programes i activitats que puguin interessar a les empreses de l’Alt Empordà, mentre que l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Figueres assumeix el compromís de promoure i difondre aquestes activitats.
Alguns dels àmbits en què es concretarà aquesta col·laboració seran la formació contínua (per a treballadors, autònoms i persones en recerca de feina), la focalització en cursos de francès (una de les principals demandes de les empreses de la comarca de l’Alt Empordà), les TIC (tecnologies de la informació i comunicació), la comptabilitat, els programes de relleu generacional, els programes d’internacionalització i els seminaris empresarials dedicats a temàtiques d’actualitat.