la contra

Fet a l'Alt Camp

Onze elaboradors d'aquesta comarca promocionen els seus productes artesanals amb aquesta nova marca

Onze productors de la comarca de l'Alt Camp fan un front comú per promocionar la qualitat dels productes d'aquest territori. És un exemple clar de com la complicada situació econòmica obliga a buscar estratègies per trobar millors expectatives de futur. La marca Fet a l'Alt Camp Producció Artesana ja va treure el cap a finals dels anys noranta, però sense gaire èxit «perquè el sistema de distribució de la marca era massa complex», diu Eliseu Vilà, un especialista en l'elaboració de licors a Figuerola del Camp. Ara el Consell Comarcal de l'Alt Camp torna a donar un impuls al projecte, sembla que amb millors perspectives.

La relació d'elaboradors que ja utilitzen aquest segell com a garantia dels seus productes és ben diversa i concentra des de Cafès Líder, fundada a Valls l'any 1950, que obre horitzons als clients amb els seus cafès més selectes, fins a la mel de Josep M. Llorens, a Alcover, que ofereix la possibilitat de conèixer el món de les abelles i tots els seus productes derivats.

Abans d'entrar en aquesta marca molts dels productors ja s'havien hagut d'adaptar a l'evolució dels mercats i els canvis de costums dels consumidors. Jaume Sans feia de pagès a Figuerola del Camp i va plantejar-se un canvi en la seva vida professional abans que fos massa tard. «Va arribar un moment que no em sortien els comptes fent de pagès i aleshores, l'any 1994, vaig decidir dedicar-me a l'elaboració de salses –de calçot, d'allioli– i també amanides netes i envasades, i va funcionar de seguida molt bé», explica aquest productor, que ven gran part de la seva producció a Mercabarna i a grans superfícies comercials.

Manel Estalella, de pastisseria Santacana, va tenir clar des d'un principi que la marca Alt Camp era una bona via de propaganda. «És una publicitat relativament assequible que jo, per mi mateix, no hauria pogut assumir. És important que se sàpiga que en aquesta comarca hi ha productes artesanals d'alta qualitat», diu el pastisser. El vi i el cava són altres dels productes que es produeixen a l'Alt Camp d'una manera exclusiva i selecta, com ho demostren el celler Vinya Janine, de Rodonyà, amb elaboració de vins de collita pròpia i activitats d'enoturisme, o el celler Mas Vicenç de Cabra del Camp, on es conrea la vinya des de fa cinc generacions. Vives Ambròs, una empresa centenària de Montferri, presenta el cava en ampolles numerades en què s'indica l'anyada, el tiratge i el degollament. Des d'aquí serveixen els seus productes a tot l'Estat espanyol, però ara volen potenciar el client del territori, on ja és més que coneguda la cervesa Rosita, que s'elabora a Alcover.

Pastisseria Valls, un negoci centenari fundat el 1901, completa el grup d'onze productors que defensen la marca Fet a l'Alt Camp, un segell només a l'abast dels elaboradors disposats a complir els requisits essencials: elaborar el producte final amb matèria de qualitat i originària de la comarca.

elaboradors artesans

a. estallo
Els productes que ofereix la marca col·lectiva, oberta encara a noves incorporacions, són vins, cervesa, cafès, salses, cava, vi, mel i pastisseria. En temps de crisi l'objectiu és la promoció i protecció de cadascun dels segells alimentaris.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Barcelona destina 2,5 milions a 156 projectes d’economia de proximitat als barris

Barcelona
economia

Els viatgers del metro de Barcelona s’enfilen un 4,8% al juny

Barcelona
economia

Els empresaris del Vallès Oriental adverteixen de la manca de professionals a mitjà termini

Granollers
ECONOMIA

El Barcelona Deep Tech Summit preveu doblar el nombre d’assistents

Barcelona

Destinaran 23.000 euros per ajudar a joves estudiants i esportistes

figueres
economia

Campanya per atraure turisme nòrdic fora de temporada

tossa de mar
economia

Inici de la collita de poma gala: peces més petites per les gelades de l’abril però més producció

Bell-lloc d’Urgell
economia

Creix el lloguer de piscines particulars per hores a Catalunya

Mataró
economia

Denuncien que han d’atendre 11 persones que treballaven a més de 40 graus

Cambrils