TURISME
El sector turístic veu un zel excessiu en les inspeccions a la Costa Brava
El Grup Costa Brava Centre critica l’afany recaptatori i parla de “cert càstig” pel procés
L’empresariat de l’hostaleria al litoral gironí integrat en el Grup Costa Brava Centre ironitza que estan “acostumats a ser una zona amb permanents inspeccions” per part de funcionaris dels ministeris de Treball i Hisenda, segons afirma el seu gerent, Martí Sabrià, a l’Agència ACN. “Ens trobem que els funcionaris sempre van als establiments que estan bé, i només han d’aixecar acta i cobrar els 360 euros de la inspecció”, lamenta Sabrià. O sancions “desproporcionades” per faltes lleus i que no tenen cap mala fe. “A vegades, a un treballador que ja està incorporat li falta un document i es castiga amb un import molt elevat a l’empresari”, posa com a exemple.
Malgrat això, el gerent de la patronal turística destaca que el zel de les inspeccions ha contribuït a tenir “els hotels i restaurants més polits del litoral de l’Estat espanyol”. I ho contraposa a les “cuines en algunes comunitats autònomes que no es veien a l’Empordà ni 40 anys enrere”, afirma.
“Càstig” pel procés
Sabrià aprecia que darrere d’aquestes visites constants per part dels inspectors de l’Estat s’hi amaga un “cert càstig” en relació al procés sobiranista. “Fa dos anys, vam rebre una onada d’inspeccions molt forta”, recorda. Però, en canvi, diu que no han notat una davallada apreciable del negoci arran de l’1-O, a diferència dels hostalers de Barcelona o la Costa Daurada. El gerent del grup ho atribueix al fet que a la Costa Brava el volum de turistes espanyols és més baix –entre un 5 i un 7% del total– i els mercats francès o anglès es mantenen estables.