No esborrar el record de la visita al museu
Art-Tic dissenya i fabrica marxandatge per a museus, monuments, llocs d’interès arqueològic o exposicions temporals, amb un tarannà artesanal
Després de la plaent contemplació d’un monument icònic o de les obres de mestres, clàssics o contemporanis, apareix la necessitat de fixar aquelles impressions a la memòria, i és aquí on apareix el marxandatge com a una bona eina, que a més de contribuir a l’estratègia de comunicació del museu, l’ajuda a tenir un altre canal d’ingressos amb la venda d’ulleres personalitzades, postals, llibretes, posagots, carcasses per a mòbil, bosses, coixins, mitjons...
La barcelonina Art-Tic es dedica des del 2002 a produir i distribuir productes que es venen a botigues de museus, monuments, llocs d’interès turístic o arqueològic, fundacions culturals i exposicions temporals. Art-Tic, amb tarannà artesà, basa la seva particularitat “en el disseny de productes de qualitat, tot recorrent a proveïdors de km 0, des del que subministra bosses de cel·lofana al que ens ofereix caixes de cartró”, ens diu Carme Llasat, fundadora d’Art-Tic, una idea que es va començar a covar fa molts anys, en una visita al Metropolitan Museum de Nova York en què va quedar meravellada amb les possibilitats que oferia el catàleg de marxandatge d’aquest museu. Les tasques de disseny a Art-Tic són responsabilitat de Nerea Borrell.
Mirant europa.
A l’hora de cercar clients, Carme Llasat té clar que cal distingir “entre, per exemple, un petit museu, que segurament tindrà al capdavant una persona inquieta molt dinàmica, i una gran institució cultural, que és visitada per tota la competència i estaran més abocats a negociar pre preu”.
Les dimensions d’Art-Tic li donen agilitat per innovar, tot i que paga el preu de ser plagiat: “El 2002 vam crear un marcapàgines que suposava una absoluta novetat mundial, i va ser copiat per tothom. Una cosa semblant ens va passar amb les camusses d’ulleres.”
Més i més suports.
I també és possible incidir sobre aspectes determinats d’una obra o monument: “En el cas de l’Alhambra de Granada, hem fet un estudi geomètric dels alicatats, i així donem a conèixer aquest aspecte del monument.”
Art-Tic manté el compromís escrupolós de només vendre a les botigues oficials dels museus i altres institucions culturals, justament per donar valor als seus productes, tot deixant a banda les botigues que estan enfocades al turista.
Clients d’arreu ben qualificats
Art-Tic ja dsiposa d’una cartera de clients ben plena i ja són fins 300 els que es mantenen actius. Són museus de la talla del Picasso, Dalí, la Fundació Miró, El Prado, Thyssen, Guggenheim-Bilbao. O monuments com el palau de Versalles, la catedral de Burgos o els castells del Loira. A banda dels articles que puntualment es creen, Art-Tic manté col·leccions permanents dedicades a l’obra de Picasso, Sorolla o Miró, com a més destacades.