Selenta vol comprar cinc hotels en cinc anys
La cadena remodelarà la cartera actual perquè sigui de gran luxe
Cinc hotels en cinc anys. Aquest és el mandat del pla estratègic 2018-2023 de Selenta Group, la cadena catalana propietària del remodelat Hotel Sofia de la Diagonal de Barcelona (abans Princesa Sofia). El comptador ha començat a córrer i la direcció del grup ja ha començat a estudiar tres ofertes per a aquest any: a les Balears, Madrid i Portugal, en la que seria la primera incursió a l’exterior. “La internacionalització era la nostra assignatura pendent i ara ens trobem en condicions de poder afrontar-la”, assegura Ramon Borrell, conseller delegat de Selenta Group, fundat el 1976 per la família Mestre. De fet, l’objectiu per al 2019 és entrar amb un primer hotel als Estats Units. Busquen oportunitats en ciutats amb demanda però on els preus immobiliaris encara no siguin gaire elevats, per això descarten Nova York, i Londres i París a Europa. També descarten continuar creixent a Barcelona. A la capital catalana, Selenta té la propietat i gestió dels hotels Sofia, Gran Hotel Torre Catalunya i Expo Hotel. En total 1.160 habitacions que fan de la cadena la segona més gran de Barcelona per oferta de llits. “Pensem que ja estem prou exposats a Barcelona”, subratlla Borrell.
Cap llit més, però sí que els que ja tenen sigui millors. A la remodelació de l’Hotel Sofia, l’ha seguit la del Gran Hotel Torre Catalunya, que s’ha iniciat un cop el Mobile World Congress va tancar portes. La previsió és que a finals d’any es puguin tornar a obrir les portes parcialment.
La millora dels establiments té per objectiu fer més homogènia una cartera ara per ara molt diversa quant a tipologia i categories dels hotels. “L’estratègia del grup és passar tots els actius a premium.”
A més d’hotels urbans (tres a Barcelona i un a València), Selenta Group té complexos de vacances a la costa: Hotel Don Carlos i The Oasis, a Marbella, i Mare Nostrum Resort i Hotel Sir Anthony, a Tenerife. La tradició de la cadena és patrimonialista: és propietària dels establiments que gestiona i ho vol continuar sent, comprant els hotels sempre que sigui possible, tot i que no descarta cap altra fórmula de creixement. El conseller delegat de Selenta Group, Ramon Borrell, explica que les estratègies de creixement es finançaran amb fons propis: “Som una companyia petita però molt eficient: alguns de nosaltres som enginyers industrials i hem aplicat tècniques d’enginyeria en la gestió dels processos de la indústria hotelera i el resultat són uns bons marges.” Convençuts que han trobat la clau de l’excel·lència en la gestió dels hotels, ara volen aplicar-la a nous establiments.
Nova estructura.
SELENTA GROUP
60 milions d’euros per al nou Sofia
Després de gairebé dos anys de treballs, l’antic Hotel Princesa Sofía, ara Hotel Sofia, reivindica el paper destacat que sempre ha tingut en l’escena hotelera de Barcelona. Va ser fundat el 1975 com un cinc estrelles quan només n’hi havia un altre: el Ritz. El 2003 va ser adquirit per Antoni Mestre, fundador del que ara és Selenta Grup. L’arribada de la crisi va ajornar la remodelació que havia començat el juny del 2016 a la façana, i des de l’octubre del 2016 fins a l’agost del 2017 a tot l’edifici (fet que va obligar a tancar l’establiment). S’han invertit 60 milions d’euros per posar l’hotel a l’altura d’un “client internacional d’alt poder adquisitiu”, segons diu Jordi Mestre, president executiu.