Economia

Missatgers de paqueteria voluminosa

Furgo canvia el model de negoci de ‘marketplace’ a operador logístic

La start-up Furgo va començar a finals del 2015 com un punt de trobada virtual de persones amb la necessitat de desplaçar objectes d’una certa dimensió i transportistes a la recerca de càrrega amb la qual omplir la seva furgoneta. Una bona idea però amb alguns obstacles que es van palesar al poc temps de començar. El primer, que el client no sol ser recurrent per raons òbvies –cada dia no ens cal moure un sofà o una rentadora- i això obliga a estar invertint constantment per captar usuaris nous, sense esperar que repeteixin. Derivat d’aquest fet, el segon obstacle és la dificultat de fidelitzar un professional del transport al qual no se li pot garantir un volum mínim de feina.

Això no ha desanimat els impulsors de Furgo que, observadors de les grans transformacions que està experimentant la logística urbana, han detectat que ara l’oportunitat rau a aliar-se amb les grans cadenes de distribució tradicionals en un moment de desconcert en el sector per la competència directa del gegant del comerç electrònic Amazon. “S’està produint la convergència del comerç electrònic i el comerç tradicional i només els que sàpiguen adaptar-se sobreviuran, i la logística de l’última milla és clau en aquest desafiament”, explica Javier Sánchez-Marco, fundador i director executiu de Furgo.

Amazon està superant la barrera física del comerç virtual amb terminis de lliurament cada cop més ràpids i la distribució tradicional li presenta batalla. Això dona ales a les empreses de missatgeria. Però hi ha un espai no ben cobert encara per a la mercaderia de més de 30 quilos, no paletitzada, que és cap a on Furgo s’orienta. “Volem evolucionar de ser un marketplace a ser l’operador logístic de referència en l’última milla per al producte voluminós”, diu Sánchez-Marco.

S’han posat mans a l’obra en tres fronts. El primer és negociar amb les grans cadenes que tinguin a la venda productes d’una certa dimensió (com ara grans magatzems, botigues d’electrònica, cadenes de decoració i de bricolatge, etcètera), per arribar a acords de distribució. “Estem detectant una gran receptivitat perquè saben que tenen sistemes poc eficients i fins i tot estan disposats a compartir les seves dades per fer les proves pilots.” Paral·lelament estan desenvolupant la tecnologia que els permeti compenetrar-se amb els clients i, finalment, negociant amb els transportistes (autònoms i petites flotes) per trobar la millor resposta. De moment, i davant la falta de professionals del transport tenint en compte la dimensió del repte, han posat en marxa una iniciativa que es diu Furgo Academy, que és un programa de formació teòric i pràctic que vol contribuir al despertar de vocacions en el sector.

Per fer front a la transformació van obrir una roda de finançament pont per 200.000 euros i preveuen obrir-ne una altra després de l’estiu, quan compten tenir mètriques que sedueixin els inversors en base a un model validat i preparat per ser escalat. En les diverses rondes de finançament han donat entrada a àngels inversors i family offices.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.