Carinsa innova en l’àmbit de les fragàncies microencapsulades
El grup entra en un programa de la Comissió Europea per desenvolupar un sistema que allibera olor gradualment. Dedica el 20% de la facturació a la recerca, que implica el 40% dels empleats
Creaciones Aromáticas Industriales, Carinsa, va ser fundada per Alberto Martínez, enginyer químic, a Sant Quirze del Vallès, on continua tenint la seu, després de treballar per diverses empreses de farmàcia i aromes. Des de fa dotze anys, són les seves filles les que dirigeixen el negoci, que s’ha convertit en un grup internacional format per dues empreses: Carinsa, dedicada a la creació, producció i comercialització d’aromes per a l’alimentació humana i begudes i per a l’alimentació animal, i fragàncies per als detergents i la cosmètica; i Paymsa, constituïda el 2001, que assessora i desenvolupa solucions tecnològiques per a la indústria càrnia i les àrees de plats preparats i precuinats.
El secret de l’èxit del grup, per a Vanesa Martínez, CEO de Carinsa, és “la flexibilitat”. Assegura que en tenen “molta més que les grans empreses multinacionals, perquè fem les comandes personalitzades, tal i com el client desitja el producte, i les servim amb set dies de marge, mentre que les grans triguen fins a trenta dies”. El pare va marcar la política de comercialització: “Dins de cada sector, sempre es dirigia als cent fabricants més grans.” Ell va obrir un camí que les filles han fet gran. Carinsa té a hores d’ara filials a Sud-amèrica, Centreamèrica, el Magreb, Portugal i Turquia, i delegacions a més d’una trentena de països de quatre continents. A més, està present en cinc clústers catalans i de l’Estat, i en lidera alguns: Packaging Cluster, Beauty Cluster Barcelona, Clúster de Nutrició i Salut AINS, Innovac, Clúster Alimentario de Galicia i Food+i.
Creixement.
“Amb la comercialització d’aquestes microcàpsules volem arribar als 100 milions de facturació el 2025”, explica Vanesa perquè, continua Denia, vicepresidenta de Carinsa, “les microcàpsules es podran aplicar també als teixits, de manera que detectarem olor neutre, o de la fragància que desitgi el client, quan seiem en un avió o en un cinema o en un hospital”.
Carinsa també participa en dos projectes CIEN, del Programa Estratègic de Consorcis d’Investigació Empresarial Nacional, dedicats a la investigació industrial i al desenvolupament experimental: el projecte Redefine, liderat per l’empresa catalana, que acara els reptes dels detergents del futur, i Tolera, dedicat a la investigació de nous ingredients, aliments, tecnologies i seguretat en l’àmbit de les al·lèrgies i les intoleràncies alimentàries.
GRUP CARINSA
Talent femení a la indústria
La mort prematura del pare, el 2005, va situar inesperadament Vanesa i Denia Martínez al capdavant de l’empresa. Coratjoses i innovadores, van haver-se de guanyar la credibilitat a pols pel fet de ser dones en un món tan masculí com l’industrial. Els agrada entomar els reptes que calgui per fer créixer l’empresa, que aquest 27 d’octubre celebrarà el seu 25è aniversari.