Seat tanca amb un rècord de vendes el primer trimestre
L’automobilística supera per primer cop la xifra de 60.000 unitats en un mes de març que millora tots els anteriors
Martorell farà més caps de setmana per produir els models Ibiza, Arona i León
Seat ha agafat embranzida i ha intensificat el creixement del negoci en la línia del pla anunciat fa pocs dies durant la presentació dels seus comptes anuals i que, entre d’altres objectius, es marcava posar en el mercat un nou model cada sis mesos els pròxims tres anys. Segons dades fetes públiques ahir, l’automobilística va tancat el primer trimestre del 2018 amb unes vendes mundials rècord en els 68 anys d’història de la marca. La facturació es va enlairar del 18,7% fins a 139.200 vehicles lliurats, que contrasten amb les 117.300 unitats del mateix tram de l’any passat, i també amb el límit màxim, fins ara imbatut, que s’havia establert el primer trimestre del 2000, amb 136.200 vehicles lliurats. Finalment, al març també va superar tots els topalls previs, perquè Seat hi ha facturat la xifra més substancial en un sol mes: 60.400 cotxes venuts.
Davant aquest grapat de dades, el vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths, va declarar ahir la satisfacció de la direcció del grup i va assegurar que, a banda de viure un moment dolç, l’empresa “no s’aturarà aquí”. Segons Griffiths, la gamma actual de Seat té potencial per continuar creixent en els mercats on ja és present, alhora que es prepara per complir la promesa d’ampliar la cartera de models de forma imminent amb el Tarraco i el Cupra Ateca, que és previst que apareguin abans de final d’aquest any.
Pel que fa a l’abast geogràfic de Seat, després de l’Estat espanyol, Alemanya i el Regne Unit són els dos principals mercats del grup, i també han estat els que han impulsat el creixement d’aquesta estrena d’exercici. Concretament, a l’Estat les vendes de gener a març van augmentar del 15,5%, amb 28.500 cotxes lliurats, i les marques León i Ibiza van ser les més demanades. No obstant això, el creixement relatiu més important dels tres mercats líders va tenir lloc a Alemanya, on, amb 25.300 unitats venudes, l’avenç va ser del 22,8% respecte al primer trimestre del 2017. Finalment, al Regne Unit es van lliurar18.400 vehicles, 9,6% més.
Algèria, a l’alça
Els responsables del grup van voler destacar també la importància que en el seu negoci internacional està prenent Algèria, que ja és el cinquè país amb més vendes, amb 7.200 cotxes venuts entre el gener i el març, contra els 900 que es van comercialitzar un any abans. El salt a Algèria, van precisar, ha estat possible per la comercialització de la cinquena generació de la marca Ibiza, que s’acaba de muntar a la nova planta d’aquest país nord-africà, a Relizane. A partir de l’estiu també s’hi acoblaran els Arona i els León, fabricats a la planta de Martorell, que té previst que aquest mes i el vinent establirà deu torns addicionals de producció en caps de setmana que reforçaran la línia 1 (Ibiza i Arona) i també la 2 (León), a més de la 3 (Audi Q3).