L’Escala apostarà pel concepte ‘Mar d’Empúries’
El nou Pla Director de Turisme proposa una cinquantena d’accions fins a l’any 2020 per dinamitzar el sector i estableix la marca com a element aglutinador i diferenciador de la població
L’empresa Chias Marketing ha elaborat per encàrrec de l’Ajuntament de l’Escala el Pla Director de Turisme de la població, que exposa una cinquantena d’accions per ser aplicades des d’ara fins l’any 2020 i que impliquen tant el sector públic com el privat. Del Pla destaca, entre d’altres propostes, l’establiment com a element aglutinador i diferenciador de la població del concepte Mar d’Empúries.
L’argumentari recomana l’establiment del concepte i remarca el valor dels elements diferenciadors de la destinació turística, en destaca especialment la vinculació amb la mar d’una “forma transversal” que, asseguren “pren rellevància en el terreny històric” (Empúries, porta d’entrada de les civilitzacions grega i romana), però també en el paisatgístic, d’activitat nàutica i turisme actiu, i també com a font d’un dels recursos gastronòmics més reconeguts del municipi, l’anxova. El decàleg turístic de l’Escala destaca la potencialitat del destí per al turisme familiar.
Una de les propostes exposades està relacionada amb l’anxova. Es proposa vincular l’oferta i els espais relacionats amb el món de l’anxova, fent accions conjuntes que relacionin Empúries, l’Alfolí de la Sal, el Museu de l’Anxova i de la Sal i el Centre d’Interpretació del Peix Maram, així com les fàbriques de salaó i activitats com la Festa de la Sal.
Un altre element que es destaca com a necessàriament potenciable és el “recurs turístic diferenciador que representen tant Sant Martí d’Empúries com les rutes culturals que ofereix l’Escala”.
Així mateix, el Pla Director considera d’especial rellevància el paper que ha de jugar l’Alfolí de la Sal com a Museu de l’Escala i com a espai d’irradiació cultural”.
El pla està elaborat en base a quatre eixos bàsics. El primer és el pla de producte, basat en productes existents, aplicant-hi noves línies de treball. El segon eix és el pla de promoció, que buscarà establir línies de treball conjunt amb el sector privat per millorar el posicionament de l’Escala com a destí turístic en els mercats de proximitat i treballarà, a més llarg termini, en la recerca de nous mercats. El tercer eix és el sistema d’informació i seguiment que cerca millorar les eines d’indicadors bàsics de l’oferta i la demanda turística conjuntament amb el sector privat, per tal de disposar al màxim de dades possibles que siguin fiables. En darrer lloc, el quart eix és la gestió del turisme com a destinació a través de l’ADET que serà l’organisme publicoprivat que tindrà l’encàrrec de tirar endavant l’estratègia de promoció planificada.
La regidora de Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de l’Escala, Marta Rodeja, va remarcar la importància que té, al seu parer, que s’hagi elaborat de forma conjunta amb el sector: “És important que tots ens el fem nostre i sigui una eina útil per tal de definir línies d’actuació que ens impliquen tant el sector públic com el privat i que ens han de dur a obtenir objectius que beneficiïn el conjunt de l’Escala”.