L'Alt Penedès reclama més formació i innovació per frenar la pèrdua de competitivitat

La comarca centrarà els esforços del tercer pla estratègic per sortir de la crisi

«En els darrers anys no s'ha fet cap parc tecnològic al territori. A Vilafranca hi ha un hospital potent, però per estudiar un grau mitjà d'infermeria cal anar fora de la comarca. L'Alt Penedès potencia l'enoturisme, tot i que per formar-se en la matèria cal anar a Tarragona.» Aquests són alguns dels exemples que va donar ahir l'alcalde de Vilafranca, i alhora president de la Fundació Pro Penedès, Pere Regull, per justificar l'inici del tercer pla estratègic que es preveu tenir sobre la taula a final d'any.

Regull va apuntar que el pla, tot i que només serà un element orientatiu, ha de servir per marcar l'estratègia de la comarca per afrontar de forma conjunta la crisi econòmica i ajudar el Penedès a «estar al mapa». L'alcalde explicava que l'obertura de l'eix diagonal, el futur aeroport d'Igualada, la nova línia ferroviària orbital i la millora de diverses infraestructures viàries era motiu de reflexió per aprofitar els actius, perquè «el Penedès té potencial i possibilitats», i criticava el model de promoció econòmica que ha fet Vilafranca, la capital de comarca, en els darrers anys, «que només s'ha dedicat a fer pisos i a la microempresa i això no fa ciutat». L'alcalde ho deia al final de la jornada de debat que es va fer al castell de Castellet, i on es van aplegar agents econòmics i socials per debatre les febleses i potencialitats d'aquest territori.

Durant la jornada, els diferents agents van fer autocrítica assegurant que l'Alt Penedès ha estat els anys de bonança econòmica «perdent pistonada», que hi ha hagut massa construcció, que hi ha un dèficit de formació professional i universitari, de projectes d'innovació i que el territori necessita gestionar més bé el paisatge per explotar l'enoturisme. Les proclames i autocrítiques serviran a partir d'ara a la comissió d'experts que s'ha creat per anar desenvolupant el pla que s'espera tenir acabat a final d'any. El president de la Unió Vinícola del Penedès, Joan Gil, va ser ahir un dels més crítics quan va assegurar que, a més de marcar les estratègies, a la comarca li cal lluitar contra els interessos polítics i va posar, com a exemple, «les dificultats que ara hi ha per posar darrera de la marca Costa de Barcelona el nom de Penedès».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Només la meitat de passatgers podran desembarcar dels creuers que venen de Roses

CADAQUÉS
economia

La inflació es modera al juliol i se situa en el 2,8%

barcelona
ECONOMIA

Un 40% de la superfície dels polígons de l’àrea de Barcelona està desocupada

Barcelona
Economia

Reus posa més autobusos per arribar als polígons

Reus
economia

CriteriaCaixa aconsegueix un préstec de 1.650 milions per les noves inversions

BARCELONA
Girona

Bon juliol per al turisme, tot i un inici una mica fluix

Girona
La Vall d’en Bas

Festes majors per promocionar el producte local

La Vall d’en Bas
Desirée Gómez Cardosa,
analista de Tendències Educatives i Innovació de la UOC

“Caldrà oferir una renda bàsica per als exclosos de la IA”

Barcelona
SALUT

La sanitat va crear 7.000 llocs de treball a l’àrea metropolitana

Barcelona