Economia

Herta ultima un finançament de 15 milions d’euros

La firma barcelonina, que podria facturar 5 milions el 2018, segueix en la seva expansió al món

La tecnologia d’Herta permet fer reconeixements múltiples a alta resolució

Herta Security, dedicada al reconeixement facial en camps com la seguretat i el màrqueting, es troba en trànsit d’enfortir tant la seva tresoreria, tot ultimant rondes de finançament que suposaran una injecció de 15 milions d’euros i tenir el suport d’un gegant com Rakuten, com la seva presència global, amb l’obertura recent d’oficines a Singapur i Montevideo, a les quals s’afegiran aviat sucursals a l’Índia, Dubai, l’est dels Estats Units, París i Brussel·les.

Com explica Laura Blanc, directora de màrqueting de l’empresa: “La necessitat d’aprofundir en la internacionalització, que requereix la contractació de personal i de suport tècnic, ens ha obligat a tenir més múscul financer.” Val a dir que aquesta companyia, que va néixer com a spin off de la UPC té oficines a Barcelona, Madrid, Londres i Los Angeles, a banda de comptar amb partners a més de 50 països.

Aquest moment d’Herta Security és la culminació de la progressió ascendent del negoci en els darrers anys: el 2016 la facturació va assolir 1,5 milions d’euros; el 2017, 2,5 milions, i, segons assenyalen les previsions de l’empresa, 5 milions enguany. Herta, que ofereix vestits a mida als seus clients en aplicacions de videovigilància, control d’accés i màrqueting, ha aconseguit fer-se un lloc en el seu mercat gràcies a la seva especialitat, la identificació sobre multituds a temps real. Com explica Laura Blanc: “En el mètode de biometria d’Herta, ens hem dedicat especialment als entorns multitudinaris, i mentre altres empreses poden analitzar cares una per una, la nostra tecnologia permet analitzar-ne moltes alhora, amb diverses càmeres operant simultàniament, i amb una gran resolució.”

Com explica Javier Rodríguez, director de l’empresa: “Àmbits típics en què es pot aplicar la nostra tecnologia de biometria són estadis de futbol, estacions de tren i autobús, aeroports o casinos.” Herta Security, que va implementar amb un èxit total la seva tecnologia a l’estadi Centenario de Montevideo (Uruguai), on les imatges del públic que capten les càmeres es contrasten amb la base de dades sobre hooligans de què disposa la policia, que pot realitzar el control adequat. Herta Security va poder deixar la seva empremta en el darrer mundial de futbol, celebrat a Rússia, amb la instal·lació i l’aplicació de la seva tecnologia de reconeixement facial a l’estadi de Samara. Un indret on aquesta tecnologia ha reeixit amb èxits prou mesurables ha estat a l’estació central d’autobusos de Madrid, la més gran d’Europa, on deu càmeres controlen les persones que hi accedeixen des del metro. “L’ús de la nostra tecnologia no només serveix aquí per prevenir possibles atemptats terroristes, també dissuadeix els lladres: amb l’aplicació, la taxa de robatoris es va reduir un 95%”, explica Laura Blanc. Aquesta tecnologia disruptiva també la trobem a l’estació central de trens de Berlín i en aeroports d’estats com Benín, Colòmbia i Nicaragua, mentre que estan arribant a la seva fi els processos de proves en diversos aeroports dels EUA i el Canadà. Com aclareix Laura Blanc, “els tests acostumen a ser llargs, de fins a nou mesos de durada, així que totes aquestes proves, probablement es concretaran en contractes en els pròxims mesos”.

Un altre sector en què l’empresa ha aconseguit ja un bon plec de clients de referència ha estat el dels casinos, amb una cartera que inclou els de Barcelona, Madrid, Marbella, Eivissa i el Caesar’s de Las Vegas.

En el futur immediat, un dels sectors que demandarà els serveis d’Herta Security serà el que s’anomena safe city, la seguretat de la gran ciutat a través de les TIC de darrera generació. Ja són una realitat els projectes a Phuket (Tailàndia), a l’Índia (dos) i a Niça. Com descriu Javier Rodríguez: “A les entrades de la ciutat i als llocs estratègics, es controla la gent que hi passa mitjançant les càmeres instal·lades, i si hi ha alguna alarma, és a dir, si es detecta algú sospitós, arriba un senyal al mòbil del policia.” A Niça s’hi han instal·lat divuit càmeres. Rodríguez es lamenta que “a Europa, la implementació d’aquests sistemes es més lenta, ja que la protecció de les dades personals està per sobre de la seguretat, però França i Alemanya ja han declarat que el reconeixement facial serà clau en les polítiques de seguretat.”

Màrqueting més dirigit

Els centres comercials també poden ser àmbits d’aplicació dels sistemes d’Herta Security, ja que, “a banda de la seguretat, serà possible perfilar quin tipus de client acudeix a les botigues o mesurar les hores de més afluència, una informació prou valuosa per a les marques, que podrien dissenyar així campanyes de màrqueting dirigides, en què cada consumidor rebria una informació feta a mida”, explica Blanc, que avança que aviat al programari d’Herta Security s’hi afegirà una tecnologia per mesurar les emocions del consumidor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia