Setesca s’impulsa a través de tecnologia, estratègia i talent
A través d’eines digitals, la consultora TIC dissenya transformacions profundes en la gestió de les companyies Ofereix solucions reals basades en l’experiència professional i docent
Fa deu anys que Jordi Damià va fundar la consultora TIC Setesca, amb seu a Barcelona, que oferix solucions en projectes i consultoria, serveis externalitzats, headhunting i recruiting i formació. Damià sap del que parla, tant des del punt de vista teòric com pràctic, perquè en el seu dia a dia combina el món empresarial i l’acadèmic. Com assegura: “Estic immers en l’economia real.”
L’empresa la van fundar dos socis que havien estat treballant com a directors d’informàtica en diverses companyies. Concretament, Damià va desenvolupar aquesta tasca a Fira de Barcelona, Panrico, Renta Corporación, Winterthur i Agfa, entre d’altres, a més d’ocupar els càrrecs de director general a la Universitat de Barcelona i Novelec, un dels majors distribuïdors de material elèctric a l’Estat espanyol. A hores d’ara, el fundador de Setesca és docent a la Universitat de Barcelona, la Pompeu Fabra i la Politècnica, a les escoles de negoci EAE i EADA, i dirigeix els màsters Digital Business a l’escola de negocis internacional Zigurat i Informació Digital a Three Points, del Grup Planeta.
Amb el seu soci –a qui Damià va comprar la seva participació ara fa dos anys, quan es va decidir retirar del negoci–, van detectar que hi havia una falta de professionals amb experiència real en el mercat, capaços d’ajudar a trobar i implementar les millors solucions informàtiques a les empreses. “De seguida vam veure que era molt apreciada aquesta aproximació realista a l’hora de fer projectes”, comenta.
Els tres primers anys van ser complicats. “Vam veure que només faríem camí si començàvem a vendre de veritat, i això volia dir agafar el telèfon, trucar a potencials clients i guanyar-nos la seva confiança.” Paral·lelament, els van arribar oportunitats de part d’algunes amistats professionals, i van començar a proporcionar serveis a asseguradores i a fer planificació de sistemes per a empreses com Planeta i Gallina Blanca. Setesca ja s’encaminava al creixement i la crisi el va acabar d’impulsar, “perquè les empreses van començar a externalitzar els serveis informàtics”.
Sous i marges.
I gairebé paral·lelament van arribar les oportunitats d’internacionalització. “Una empresa per a la qual treballàvem es va obrir al mercat exterior i ens va demanar que l’acompanyéssim en aquest nou projecte. D’altra banda, un alumne meu d’un màster, que volia implementar el nostre model de negoci al seu país, ens va demanar acompanyament, i ara treballem amb ell a Medellín.”
SETESCA
A la recerca de perfils digitals
“Els nostres clients ens van començar a demanar professionals per incorporar-los a les seves companyies, i així va néixer Setesca Talent”, l’octubre del 2016, amb un equip de reclutadors dedicat exclusivament a cercar i captar talent en el mercat. “Es busquen diferents tipus de professionals, però el 85% de les peticions corresponen a perfils digitals”, explica Damià.