Terrats Medical busca el lideratge
La firma catalana és un dels tres fabricants a escala mundial de components protètics per a implantologia dental
Terrats Medical va prendre la decisió de canviar d’estratègia empresarial i l’enfocament de negoci de manera gairebé accidental, ara fa deu anys. “Fèiem peces per a altres i, un dia, un client que ens va demanar un producte per al sector dental ens va fer veure l’oportunitat de negoci. Aquest client, veient la impossibilitat de fer front a la factura, ens va posar en contacte amb qui li havia fet l’encàrrec. En aquell moment vam decidir canviar l’enfocament del negoci, crear marca pròpia, no passar per intermediaris i especialitzar-nos”, explica Roger Terrats, que dirigeix el departament de vendes i operacions de la firma.
“El replantejament de l’empresa és el que ens ha fet créixer. Hem passat de la subcontractació a ser una empresa amb producte propi, certificat ISO per a productes sanitaris, departaments de disseny i comercial, fabricació digitalitzada i vocació exportadora”, comenta en Roger.
En quatre anys, del 2008 al 2012, van fer un gir de 180 graus a l’empresa, centrant-se en la fabricació i comercialització de components protètics per a implantologia dental. “Fem tot allò que és necessari per acabar de vestir l’implant dental i transformar-lo en una dent o un pont que substitueix la peça dental perduda”, explica en Roger.
Van crear DESS (Dental Smart Solutions), la marca pròpia, i es van llançar al mercat. L’empresa està present en 39 països, sobretot en grans mercats, com ara els Estats Units –el seu principal client, ja que disposen del certificat de l’FDA (Food and Drug Administration), que els obre les portes de la comercialització al país–, el Canadà, el Japó, Nova Zelanda, Austràlia i pràcticament tot Europa, sobretot als països nòrdics. Descarten Sud-amèrica i Àfrica: “El rèdit que ens pot donar invertir en aquestes àrees no ens interessa tant com fer-ho on ja som, on el requeriment de qualitat és superior al de preu.”
Grans exportadors.
Terrats Medical va néixer al carrer Encarnació, al barri de Gràcia de Barcelona. L’avi Josep fabricava peces de precisió de metall per a la indústria, com ara cargols i vàlvules, entre d’altres, “tot el que es pot fabricar a partir d’una barra de metall”, concreta en Ramon, que dirigeix l’oficina tècnica i l’enginyeria de l’empresa. El creixement de la firma els va fer marxar de Gràcia cap al Poblenou i, d’allà, cap a Montcada i Reixac, on va entrar a dirigir l’empresa la segona generació, el pare Ramon. Hi van ser 33 anys, fins que van moure’s a la nova nau de Barberà del Vallès, un espai lluminós, diàfan, ampli i dotat de tecnologies domòtiques que supera la confortabilitat que s’espera trobar en una planta de producció. Allà es va incorporar de ple la tercera generació d’una nissaga apassionada per la mecànica i l’electrònica.
El titani, element base.
TERRATS MEDICAL
A punt Efident, la nova línia de negoci
Terrats Medical ha iniciat una nova línia de negoci, que desenvoluparà plenament l’any vinent. “Hem començat a fabricar implants, la peça que va directament a l’os”, explica Roger. L’ampliació de les àrees de negoci ha arribat a requeriment d’alguns dels seus clients. “Coneixen la nostra manera de treballar i l’altíssima qualitat dels nostres productes, i ens van animar a iniciar aquesta nova línia”, diu. Han creat una nova marca, Efident, perquè volien “separar bé Dess de la nova línia de negoci. Efident té un target de preu més baix, pel que suposa el seu embalatge i els materials amb què es fabrica, tot i que els estàndards de qualitat és el mateix a les dues”, indiquen els tres germans.
La digitalització és la tercera branca de negoci de l’empresa: “Tenim el flux de producte completament digital, a més de les solucions clàssiques.” El fet que no totes les empreses en disposin, els permet oferir el producte digital adaptat a cada implant. Creen el software i tots els productes paral·lels i els donen d’alta a les plataformes digitals. Una solució claus en mà.