Inversió de 2,2 milions de Millor Battery
La firma de Cerdanyola potenciarà diverses línies de producció a la seva planta
Millor Battery, el fabricant de bateries d’ió liti per a tot l’univers de l’electromobilitat, vol engegar a partir de l’any vinent un ambiciós pla d’industrialització i internacionalització, que es traduirà en inversions per valor de 2,2 milions d’euros, com ha avançat el director de la firma, Baltasar López.
L’empresa, que disposa d’una planta de 1.200 m² a Cerdanyola, no descarta, per fer realitat els seus propòsits de creixement, “obrir una ronda de finançament”: “De fet, hem tingut moltes peticions d’empreses per donar-nos suport per créixer”, explica López, que pensa que aquest redimensionament ha de dur l’empresa a multiplicar significativament la seva facturació actual, de 400.000 euros, i fer créixer el capital humà, que ara el configuren onze persones. L’empresa consolidarà així tres línies de producció, una dedicada a la bicicleta i dues més per a vehicles pesants (autobusos i camions) i motocicletes. “Fins ara havíem treballat gairebé com a artesans, tot fabricant packs de bateries de tracció en petites sèries per a projectes de mobilitat sostenible d’alt valor afegit, i ara voldríem fer un salt quantitatiu”, segons afirma López. Val a dir que si Millor Battery ha assolit anomenada en el mercat ha estat, com diu López, perquè: “La nostra tecnologia basada en cel·les electroquímiques d’ió liti permet prestacions molt superiors a les que existeixen al mercat, tot complint amb els estàndards més exigents de qualitat i seguretat. La gestió electrònica i tèrmica que hem desenvolupat ens permet oferir bateries més lleugeres, amb més vida útil, alhora que integren capacitats de comunicació i connectivitat a demanda del client.” Millor Battery ha sabut definir molt bé quin era la seva veta de mercat, com aclareix Aleix Gabarró, cap de projectes de l’empresa: “Grans empreses, com ara Tesla i Seat, poden assumir el cost de dissenyar i fabricar la bateria, però hi ha tot un segment de fabricants petits i mitjans que no poden assumir aquesta inversió, però que tampoc es conformen amb un estàndard, i per això recorren a empreses com la nostra, que els evitaria el cost d’obrir una planta separada dedicada a les bateries.” Així doncs, la capacitat de recerca i desenvolupament de Millor Battery s’ha aconseguit amb sectors ben diversos. Com explica Baltasar López: “D’una banda tenim els vehicles lleugers, amb molt valor afegit, des de bicicletes fins a microcotxes, tot passant per motos i scooters, que necessiten bateries molt lleugeres. D’altra banda, hi ha vehicles pesants, com camions i autobusos, que necessiten bateries en què la fiabilitat i la llarga vida útil són l’element clau. Un tercer segment serien els vehicles elèctrics de competició i prototipus de luxe, que volen bateries de prestacions molt altes, en què la gestió tèrmica i la lleugeresa de pes són crítics. Encara tindríem un quart segment, el de les bateries estacionàries per a energia fotovoltaica, un mercat que afrontem com a segona vida per a les bateries que fabriquem per a vehicles.” Com
Diversos nínxols de mercat
Entre els seus clients, hi trobem fabricants de bicicletes elèctriques com oh!bike, per al qual va subministrar cent bateries en un primer moment; Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), per al qual ha servit les bateries dels seus minibusos; Indcar, la carrossera d’autocars d’Arbúcies, i la Fórmula E, la competició de vehicles elèctrics que organitza la Federació Internacional de l’Auto- mòbil (FIA) per investigar al voltant del vehicle elèc- tric i fer-lo més popular.