Nous formats aquest 2019 per a Aigua de Sant Aniol
L’empresa gironina tanca el 2018 amb un 15% de creixement en la facturació i se situa en els 6,5 milions
Presentarà una nova gamma d’ampolles de vidre i un envàs biodegradable i compostable
L’empresa gironina Aigua de Sant Aniol va tancar el 2018 amb un creixement del 15% en la seva facturació, arribant als 6,5 milions d’euros. Per aquest 2019, Aigua de Sant Aniol preveu continuar amb el creixement en un 20%. Aquest increment, segons explica Ferran Ribalta, director de l’empresa de Sant Aniol de Finestres, vindrà provocat, entre altres factors, per la introducció d’una nova gamma d’ampolles de vidre retornables i un rellançament de tota la família de formats. Entre les novetats, hi ha un nou envàs biodegradable i compostable, d’origen vegetal –fet amb canya de sucre– que es degrada de manera natural i que visualment no presenta diferències de la resta.
Aquest nou format és un exemple més de l’aposta que fa l’empresa garrotxina per la innovació i el medi ambient. “Crec que el futur està en el retorn i la reutilització dels envasos“, afirma Ribalta, que sosté que, en si, el plàstic no és dolent, però el que presenta un problema és el seu reciclatge.
Per tirar endavant els nous projectes, l’empresa ha invertit 650.000 euros en una nova omplidora de vidre, que permet desdoblar part d’una línia i augmentar la velocitat. També hi ha les inversions en el parc d’ampolles de vidre, que tenen una durada de 10 a 12 anys i que periòdicament s’han d’anar renovant. A més, Aigua de Sant Aniol, que està en contínua innovació, prepara nous productes fora de la categoria de l’aigua.
Aigua de Sant Aniol, que l’any passat va arribar a produir fins a 35 milions d’ampolles, sobretot és present –en un 70%– en el món de l’hostaleria de gamma alta, potenciant, tal com diu el director, “l’imaginari de qualitat”. La resta, un 30%, va destinat a grans superfícies.
A punt per a l’Índia
Pel que fa a l’exportació, el 12% de la facturació prové de la internacionalització, ja que actualment exporta a 22 països. En aquest sentit, Aigua de Sant Aniol considera els Estats Units, el Regne Unit i el Japó, la Xina i l’Índia com a zones clau. En tots els casos, Aigua de Sant Aniol hi és present a través de restaurants de gamma alta. Pel que fa als països asiàtics, al Japó fa més d’una vintena d’anys que hi és present, a la Xina fa poc que hi ha arribat i a l’Índia tot just està a punt del llançament. Dins de Catalunya, que s’endú el 80% de les vendes a l’Estat, és a la demarcació de Barcelona on té més presència.