Transperfect aposta pels continguts audiovisuals per continuar creixent
La seu europea de l’empresa està ubicada a Barcelona i és la delegació amb més empleats de la companyia, darrere de l’oficina central de Nova York
Transperfect, la multinacional nord-americana de serveis lingüístics i solucions tecnològiques líder en el món, aposta per la creació de continguts audiovisuals per a empreses per continuar el seu creixement, que des de fa vint anys supera repetidament el 10%. La creixent demanda d’aquests serveis a Europa va propiciar l’adquisició, el febrer passat, de Propulse Video, empresa emergent barcelonina especialitzada en producció de continguts audiovisuals corporatius.
Com és habitual en les adquisicions de la multinacional, els fundadors de Propulse Video van passar a formar part de la directiva de Transperfect, i l’empresa ha esdevingut una nova divisió de la companyia. “Allò que més ens interessa és la gent, el capital humà de les empreses que adquirim. Fem servir molta tecnologia, no parem d’innovar, però les persones que tenim és el que ens fa ser únics”, explica Barnaby Wass, vicepresident sènior de Transperfect i màxim executiu de la delegació de l’empresa a Barcelona, centre d’operacions de la multinacional a Europa i segona oficina mundial per nombre d’empleats, darrere de la seu central, a Nova York.
Transperfect es va instal·lar a Barcelona fa quinze anys, de la mà de Wass, un anglès crescut a l’Estat francès, enamorat de la capital catalana. “Vaig començar a treballar com a traductor per a Transperfect a Marsella. M’hi vaig estar dos anys, fins que vaig veure la possibilitat de treballar també de traductor per a una companyia de la República Dominicana”, explica.
Inicis.
Wass sempre ha estat un enamorat del sud. “Vaig estudiar a Tolosa de Llenguadoc i vaig treballar a Marsella. Phil era partidari d’obrir la nova delegació a Niça, però a mi m’agradava Barcelona, ciutat tractora de talent qualificat, on trobes gent de tot el món i, per tant, nadius de moltes llengües. Si a això hi sumem que se la coneix com la capital dels Erasmus, que el cost laboral és atractiu i que està ben comunicada, Barcelona era el lloc ideal per a Transperfect a Europa”, diu.
Durant tres mesos va tenir la seva oficina en un cafè Starbucks de la Ciutat Comtal, fins que la delegació va estar a punt. La facturació global del 2018 va superar els 600 milions d’euros, un 14,7% més que l’any anterior, de què 20 milions van correspondre a l’Estat espanyol, on també te oficina a Madrid i Palma, i aviat a Granada. El negoci a l’Estat ha passat de tenir el focus en la traducció de documents i els continguts a centrar-se en la creació audiovisual i els videojocs, acompanyant totes les línies de negoci amb machine learning i big data.
Tot per a la Casa dels Xuklis
L’empresa organitza, per segon any consecutiu, la Transperfect Mountain Challenge –amb cinc nivells de dificultat–, que tindrà lloc el 14 de setembre, a Sant Iscle de Vallalta (Maresme). En acabar, enguany hi haurà un festival de música. L’objectiu d’aquestes accions és recaptar fons per a la Casa dels Xuklis, gestionada per l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (Afanoc). L’any passat, es van recaptar 70.000 euros.