El grup Costa inverteix 7,5 milions en Casademont
Els nous propietaris, que van adquirir l’empresa fa dos anys, preveuen tancar l’any amb un increment del 38% en facturació
Des de principi d’any s’han incorporat 70 nous treballadors a Bonmatí
El grup Costa, amb seu a Fraga, ha invertit en els últims dos anys 7,5 milions d’euros en la càrnia Casademont, l’empresa d’embotits gironina que va adquirir fa dos anys quan aquesta estava en concurs de creditors. Durant aquest període de temps, el grup empresarial integrat ha dut a terme diverses inversions a la fàbrica de Bonmatí, sobretot per adaptar les instal·lacions a les certificacions actuals, ja sigui a través de maquinària, innovació i d’obres a dins l’edifici, però també per a la captació de talent. La inversió d’aquests dos anys ha donat els seus fruits, de manera que Casademont preveu tancar aquest any amb un increment del 38% en la facturació, superant els 40 milions d’euros. Així mateix, ha incrementat la plantilla en 70 treballadors des de començament d’any –45 ho han fet aquest mateix estiu–, i ara arriba a una plantilla total de 240 persones.
Segons explica el seu director general, Josep Antoni Buixeda, el producte estel·lar d’aquesta empresa continua sent el fuet, i per aquest motiu n’ha preparat per aquest octubre el rellançament: un fuet que serà presentat avui en la Festa de la Família que la firma ha organitzat a la seva planta de Bonmatí. Amb aquesta festa es vol reconèixer el passat i el present de l’empresa i, segons expliquen, s’hi preveu la visita de més de 800 persones entre els antics i actuals empleats.
Nous productes
El nou Espetec Extra, que ja està produint, que es presentarà avui i que arribarà al mercat el 21 d’octubre, està elaborat amb carns magres de primera qualitat –es garanteix el benestar animal– o i amb un 25% menys de sal, i un etiquetatge on es detalla que no s’han utilitzat ingredients artificials. A més, també sortiran dues categories més de producte: una, el fuet amb sabors (figues, pebre i cabrales) i uns snacks dirigits al consumidor jove, ja que aniran amb un envàs fàcil de portar a la butxaca. De cara a l’any que ve, Casademont ha previst envasar tota la gamma amb envasos 100% biodegradables.
“Abans del concurs de creditors, entre el 2013 i el 2017, el que es buscava era volum de producció per intentar mantenir el negoci; i per desgràcia es va fer producte de molt baix valor, com mortadel·les o embotit de molt primer preu”, explicava ahir Buixeda, que insistia que el que es vol ara és rellançar la marca i fer un producte molt diferent, sense oblidar que el producte de Casademont és el fuet.