Economia

‘Airbag’ per a les ampolles de vidre

David Gorgues internacionalitza el seu embalatge per al comerç electrònic

David Gorgues omple una caixa de cartró amb sis ampolles de vi i la deixa caure des d’uns cinc metres d’altura. La caixa es precipita contra el terra sòlid d’un magatzem, se sent un cop sec i rebota. Quan Gorgues torna a obrir la caixa, contràriament a la trencadissa que es podria esperar, les ampolles apareixen totes íntegres. La seqüència sense talls es pot veure al lloc web de TotalSafePack, un embalatge innovador que està revolucionant l’enviament internacional d’ampolles de vidre, perquè evita trencaments en el transport. TotalSafePack es presenta com un cartró encunyat que, després d’una fàcil manipulació, es transforma en una potent estructura rígida plena de cel·les que absorbeixen els impactes i protegeixen el fràgil contingut.

L’inventor i protagonista de l’experiment explica que allò que avui dia és una realitat d’èxit comercial demostrat, té el seu origen en la trucada d’insatisfacció d’un client. En la seva condició de director de l’empresa Total Coruier, una companyia de transport internacional, Gorgues va haver de fer front a les queixes d’UPS perquè algunes ampolles de vi enviades per botigues en línia a clients particulars havien arribat trencades. Aleshores va començar a investigar i va descobrir que aquestes pèrdues en la cadena de subministrament eren elevades, al voltant d’un 7% del total, i que sovint eren ignorades pel venedor, perquè la reposició es gestionava directament des del magatzem sense que la informació arribés a la cúpula del negoci.

L’aparició de plataformes d’internet especialitzades en la venda de vi, un fenomen relativament recent, ha impulsat el comerç electrònic d’aquest producte, sense que hi hagi una solució d’embalatge adequada: es fa directament en les caixes tradicionals, pensades per ser paletitzades però no per protegir bé el contingut en el transport individualitzat, ja que, en el millor dels casos, es cobreix amb plàstic o polietilè, “alternatives cares i poc sostenibles”, puntualitza Gorgues.

El primer disseny és del 2012, però no va ser fins al 2014 que es va tenir una versió definitiva, registrada i amb un nom comercial. Aleshores Gorgues, amb el seu invent sota el braç, va tornar la visita a UPS: “Van al·lucinar”, diu. D’aquesta manera, la companyia de paqueteria es va convertir en el primer avalador de TotalSafePack, aplanant la bona acollida comercial per part de venedors i empreses de logística. Si bé en un principi es va aprofitar l’estructura jurídica i operativa de l’empresa de transport, posteriorment TotalSafePack s’ha constituït en un negoci separat, que aquest any preveu facturar 1,5 milions d’euros. També s’ha fet evolucionar el producte per donar resposta a l’enviament d’altres ampolles, com ara les d’oli, destil·lats i cerveses.

La caixa de TotalSafePack per a sis ampolles costa uns 2 euros, davant els 0,5 euros de l’embalatge tradicional, però l’estalvi derivat de la reducció de trencaments (del 7% al 0,04%) justifica el sobrepreu. A més, quan el comprador rep una ampolla ben protegida l’experiència és molt positiva i reforça la imatge del venedor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia