Economia

Platja d’Aro i Girona engeguen accions per reactivar el comerç local

La destinació de la Costa Brava Centre aposta per la viralitat

Girona posa en marxa l’aplicació Lacompra per fer comandes en línia per ara a en 200 botigues

Les associacions de comerciants, després de dos mesos d’inactivitat, se les empesquen per recuperar embranzida. I Platja d’Aro i Girona van ser ahir dos dels exemples per recuperar la iniciativa i recuperar clientela. Al municipi de la Costa Brava Centre, l’Associació d’Empresaris (Adem) va llançar ahir la campanya Platja d’Aro portes obertes , que s’allargarà fins a final d’agost i aposta, com a principal reclam, per sortejos setmanals a través d’Instagram per oferir diferents paquets amb regal.

El president de l’Adem, Manel Canadell, explica que volen implicar els mateixos clients, als quals demanen col·laboració per viralitzar-la a través de les xarxes, tot etiquetant contactes per desplegar-la i aspirar als obsequis. L’entitat ha fixat l’horitzó inicial dels sortejos a finals de juliol, però preveuen estendre-la fins a l’agost, en funció de la resposta. A banda dels prop de 200 associats a l’entitat, Canadell destacava que s’hi estan interessant molts altres negocis, i posava l’èmfasi en la vocació de “portes obertes, a la seguretat, però també al turisme, gent gran, famílies i tothom en general”.

Aplicació a Girona

L’Ajuntament de Girona va posar en marxa ahir l’anunciada aplicació Lacompra per fer comandes en línia en comerços de la ciutat. Des del consistori es va explicar que fins ara uns 200 establiments “han mostrat el seu interès per sumar-se a aquesta eina”, desenvolupada per l’empresa Interactiu i que es pot descarregar gratuïtament a App Store o Google Play. En els pròxims dies s’hi aniran donant d’alta tots aquests establiments i d’altres que s’hi puguin sumar.

Pel que fa a als ciutadans que vulguin utilitzar-la, han de crear un perfil a l’aplicació, en què els comerços apareixen agrupats segons el sector (alimentació, restauració, moda, llar, salut i bellesa, lleure i cultura, i altres). L’eina permet gestionar les comandes i escollir entre entrega a domicili o recollida a botiga, i també triar la data i hora de les dues coses. El pagament es fa directament al comerciant i pot ser en efectiu, amb targeta o Bizum.

Des de l’equip de govern remarquen que l’objectiu és “pal·liar els efectes de la crisi de la Covid-19 sobre el teixit econòmic i social de la ciutat i situar de nou el sector del comerç com un dels grans motors econòmics del municipi”. La regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana, a més, ho veu també com una oportunitat “perquè aprofitin aquest moment per reconvertir-se també tecnològicament”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Economia

Aval del BCE a l’opa del BBVA sobre el Banc Sabadell

barcelona

JARC estima pèrdues de fins al 90% a la vinya de la Terra Alta per la sequera

gandesa
Economia

Tarragona limitarà l’horari dels supermercats que obren 24 hores

Tarragona
Economia

El preu dels pisos nous puja un 9,5%, l’augment més elevat des del 2016

barcelona

Rubau construirà una autopista a Mèxic per valor de 200 milions d’euros

GIRONA

Els comerciants temen la marxa de grans cadenes a l’Outlet de la Jonquera

FIGUERES

El grup empresarial de bombes d’aigua ESPA compra BAICO

banyoles

Unió de Pagesos preveu una collita d’arròs “normal” amb 140 milions de quilos

Deltebre
pacífic sud

Nova Zelanda elevarà fins als 56 euros per persona la taxa turística

barcelona