Economia

Platja d’Aro i Girona engeguen accions per reactivar el comerç local

La destinació de la Costa Brava Centre aposta per la viralitat

Girona posa en marxa l’aplicació Lacompra per fer comandes en línia per ara a en 200 botigues

Les associacions de comerciants, després de dos mesos d’inactivitat, se les empesquen per recuperar embranzida. I Platja d’Aro i Girona van ser ahir dos dels exemples per recuperar la iniciativa i recuperar clientela. Al municipi de la Costa Brava Centre, l’Associació d’Empresaris (Adem) va llançar ahir la campanya Platja d’Aro portes obertes , que s’allargarà fins a final d’agost i aposta, com a principal reclam, per sortejos setmanals a través d’Instagram per oferir diferents paquets amb regal.

El president de l’Adem, Manel Canadell, explica que volen implicar els mateixos clients, als quals demanen col·laboració per viralitzar-la a través de les xarxes, tot etiquetant contactes per desplegar-la i aspirar als obsequis. L’entitat ha fixat l’horitzó inicial dels sortejos a finals de juliol, però preveuen estendre-la fins a l’agost, en funció de la resposta. A banda dels prop de 200 associats a l’entitat, Canadell destacava que s’hi estan interessant molts altres negocis, i posava l’èmfasi en la vocació de “portes obertes, a la seguretat, però també al turisme, gent gran, famílies i tothom en general”.

Aplicació a Girona

L’Ajuntament de Girona va posar en marxa ahir l’anunciada aplicació Lacompra per fer comandes en línia en comerços de la ciutat. Des del consistori es va explicar que fins ara uns 200 establiments “han mostrat el seu interès per sumar-se a aquesta eina”, desenvolupada per l’empresa Interactiu i que es pot descarregar gratuïtament a App Store o Google Play. En els pròxims dies s’hi aniran donant d’alta tots aquests establiments i d’altres que s’hi puguin sumar.

Pel que fa a als ciutadans que vulguin utilitzar-la, han de crear un perfil a l’aplicació, en què els comerços apareixen agrupats segons el sector (alimentació, restauració, moda, llar, salut i bellesa, lleure i cultura, i altres). L’eina permet gestionar les comandes i escollir entre entrega a domicili o recollida a botiga, i també triar la data i hora de les dues coses. El pagament es fa directament al comerciant i pot ser en efectiu, amb targeta o Bizum.

Des de l’equip de govern remarquen que l’objectiu és “pal·liar els efectes de la crisi de la Covid-19 sobre el teixit econòmic i social de la ciutat i situar de nou el sector del comerç com un dels grans motors econòmics del municipi”. La regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana, a més, ho veu també com una oportunitat “perquè aprofitin aquest moment per reconvertir-se també tecnològicament”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Els viatgers del metro de Barcelona s’enfilen un 4,8% al juny

Barcelona
economia

Els empresaris del Vallès Oriental adverteixen de la manca de professionals a mitjà termini

Granollers
ECONOMIA

El Barcelona Deep Tech Summit preveu doblar el nombre d’assistents

Barcelona

Destinaran 23.000 euros per ajudar a joves estudiants i esportistes

figueres
economia

Campanya per atraure turisme nòrdic fora de temporada

tossa de mar
economia

Inici de la collita de poma gala: peces més petites per les gelades de l’abril però més producció

Bell-lloc d’Urgell
economia

Creix el lloguer de piscines particulars per hores a Catalunya

Mataró
economia

Denuncien que han d’atendre 11 persones que treballaven a més de 40 graus

Cambrils
SERVEIS

Personal de neteja i administratius, els més buscats als Serveis Locals d’Ocupació de Barcelona

Barcelona