El Port de Barcelona aprova una rebaixa de taxes fins al 2022
En total, es mobilitzaran uns 23 milions d’euros a favor dels operadors
El consell d’administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres una sèrie de mesures per alleugerir els efectes de la crisi derivada de la Covid-19, entre els quals hi ha una rebaixa de taxes fins al 2022.
Segons ha explicat el port en un comunicat, les mesures s’han pres d’acord amb les previsions de tràfic i d’ingressos i suposaran una mobilització de recursos a favor dels operadors d’uns 23 milions d’euros.
Així, en el primer pla de mesures, corresponent al Pla de Recuperació (d’aplicació a mig termini), es bonificaran les taxes de contenidors en un 25% el 2021 i del 20% el 2022; a les terminals multipropòsit i ro-ro (terminals en les quals la càrrega als vaixells s’efectua amb remolcs i camions) en un 10% l’any 2021 i un 5% el 2022; i a les terminals d’automòbils, en un 30% el 2021 i un 15% el 2022.
A més, també s’aplicaran coeficients correctors reductors de les taxes d’utilització a vaixells, passatge i mercaderia.
D’altra banda, el consell d’administració també ha donat llum verda a la darrera de les mesures que faltaven dintre de pla de xoc, que inclou les mesures més curt termini, i que consisteix en la reducció en les taxes d’ocupació. A les terminals de passatge, serà d’un 30% en les concessions que hagi vist reduïda la seva activitat entre un 20% i un 40% en relació amb el 2019 i una rebaixa del 60% si l’activitat ha caigut més d’un 40%.
Per a la resta de concessions i autoritzacions, les reduccions de la taxa d’ocupació seran del 15% en els casos en què l’impacte en l’activitat se situï entre el 10% i el 15% i del 20% quan l’impacte sigui superior al 15%.
Quant als títols d’ocupació amb una superfície inferior als 200 metres quadrats i espais destinats a aparcament i estacionament s’aplicarà una reducció d’un 20% sobre la quota de la taxa d’ocupació que correspongui, a condició que no siguin complementaris a altres títols de major superfície i se sol·liciti prèviament.
El port de Barcelona ha estat el primer de l’Estat en prendre mesures a curt termini (pla de xoc) i a mig termini (pla de recuperació).