Economia

Adeu a l’oficina diàfana

Segons un estudi, els que treballen en un espai amb més de sis persones registren un 62% més de dies d’absència per malaltia

En els darrers anys, s’havien anat enderrocat les parets de les oficines per convertir-les en espais oberts. Es volia posar fi a la divisió clàssica per despatxos per afavorir un model de treball més horitzontal. Ara, però, ha arribat la pandèmia de la covid-19, i en només tres mesos, ha liquidat un procés que feia anys que s’estava instaurant.

Davant d’una pandèmia tan complexa i amb una capacitat de contagi tan elevada, les oficines obertes, en què comparteix espai molta gent, entren en quarantena.

Quan es torni als despatxos de manera més massiva, els plafons, les barreres i les mampares es convertiran en els nous companys d’oficina. Adeu als espais diàfans i hola a les oficines d’estil rusc.

Segons un estudi dut a terme a Dinamarca entre més de 2.400 treballadors, a mesura que augmentava la quantitat de persones que treballaven en un mateix espai, també creixia el nombre d’empleats als quals es donava la baixa mèdica. Els que treballaven amb més de sis persones registraven un 62% més de dies d’absència per malaltia.

Veient això, després de l’experiment a marxes forçades que ha suposat l’implementació del teletreball, els experts creuen que les oficines també s’empetitiran perquè la presencialitat es flexibilitzarà.

A les empreses de mida mitjana, especialment, s’implementarà un model de teletreball híbrid. El president de la consultora de negoci RocaSalvatella, Genís Roca, augura que les oficines es redefiniran, el lloc de treball és dividirà entre casa i els despatxos i, per tant, les organitzacions no tindran espai habilitat per a tothom. “Les empreses buscaran espais més reduïts; amb un parell de sales de reunions ja serà suficient. Aquesta crisi ha fet avançar aquests fenomen uns quinze o vint anys”, creu Roca.

Així que si les oficines acolliran menys treballadors a la mateixa vegada, es triaran espais amb menys superfície i, per tant, més barats, cosa que significarà un alleujament econòmic.

Però no solament canvien les oficines, els espais comuns com ara la cafeteria, els lavabos i els ascensors hauran d’adaptar-se a la nova realitat. “S’haurà de fer un ús racional dels espais que impedeixi aglomeracions. Per exemple, ja no es podrà compartir l’ascensor i és molt probable, segons els experts, que s’utilitzi només per pujar i que per baixar es facin servir les escales”, diu Miguel Arenas, professor col·laborador dels estudis d’economia i empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Ara com ara, aquesta proposta híbrida sembla la més oportuna tenint en compte que legalment una companyia no pot imposar obligatòriament qui ha de fer teletreball si no forma part de la descripció inicial del lloc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Cambra i l’ajuntament de Blanes sumen esforços per impulsar el teixit empresarial i l’ocupació

BLANES

La Fira del Vehicle d’Ocasió exposarà més de 400 cotxes de 16 concessionaris en tres dies

FIGUERES

L’Espai Gironès sorteja 15.000 euros en compres a l’Alcampo

SALT
Economia

El govern espanyol veta l’opa de l’hongaresa Magyar Vagon sobre Talgo

Barcelona
ECONOMIA

Mollerussa bonifica 58 propietaris de pisos cedits per a lloguer social

Mollerussa
Economia

El BBVA participa a la Barcelona KDD, la principal conferència internacional de científics de dades

Barcelona

Una vintena de restaurants participaran a l’Enfiga’t durant aquest setembre

FIGUERES
economia

La collita de sal del delta de l’Ebre es preveu “molt bona”

La Ràpita
ECONOMIA

Barcelona va superar l’ 1,9 milions de creueristes entre gener i juliol

Barcelona