Economia

PIRINEU

TURISME

La seguretat de la muntanya

El sector turístic confia en l’actiu de la natura

Hi ha optimisme en les previsions

El Pirineu català es prepara per a un dels estius turístics més potents dels últims anys, tot i que els resultats en el còmput anual no seran els mateixos de les temporades anteriors. Els espais naturals són el principal atractiu de l’oferta, que amb la situació actual tenen un plus, perquè els visitants hi troben la tranquil·litat i l’allunyament de la massificació recomanats per les autoritats sanitàries. El teló de fons, doncs, és un entorn privilegiat de més de 125.000 hectàrees d’espais protegits –Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i parcs naturals de l’Alt Pirineu i del Cadí-Moixeró– i uns serveis de qualitat.

Els càmpings, sobretot els que tenen bungalous, i els apartaments turístics són els que, ara per ara, tenen una major demanda de reserves. La presidenta de l’Associació de Càmpings de Lleida, Marta Cortina, ho atribueix al fet que els usuaris identifiquen el càmping amb la natura i la salut. I el seu homòleg de la Federació de Cases Rurals, Jaume Ramon, destaca la privacitat i l’aïllament que ofereixen els apartaments.

A la Cerdanya, s’està disparant l’ocupació dels apartaments, fins i tot, al mes de juliol, que registrava una lenta davallada els últims anys. A hores d’ara, l’ocupació dels més de 2.000 apartaments ja és del 70%. Cal tenir en compte, a més, que a la comarca hi ha prop de 14.000 habitatges de segona residència.

De fet, durant aquest cap de setmana i sobretot els festius o ponts que pengen de Sant Joan, s’estan reactivant la majoria de serveis turístics del Pirineu. Així, per exemple, ja s’ha obert el conjunt romànic de la Vall de Boí i la majoria dels 80 museus lleidatans. També han obert el Museu de Llívia i el Museu Cerdà de Puigcerdà.

L’oferta del sector del turisme actiu ha reprès les activitats de ràfting aplicant les corresponents mesures i protocols de seguretat. El president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà, Florido Dolcet, explica que tenen a punt les instal·lacions, el material i els protocols de seguretat i sanitaris pertinents. En destaca unes mascaretes preparades per al medi aquàtic i el control de la higiene i desinfecció de les instal·lacions.

‘Welcome summer’

Per promocionar la nova patronal turística de la Cerdanya, Empresariat Cerdanya, s’ha organitzat la primera edició del Welcome summer per als dies 27 i 28 de juny. Aquesta campanya de reactivació del turisme cerdà té com a principal atractiu el retorn del cost del tiquet del túnel de Cadí o, si el client ho vol, que es destini aquest mateix import a una iniciativa solidària en benefici de la Fundació Hospital de Puigcerdà. Per la seva banda, Ara Lleida ha activat línies d’ajuts als ajuntaments i dues campanyes per atraure turisme de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia