editorial
Caixes més solvents o amb més dimensió
PROXIMITAT.
Les deu caixes catalanes han escollit models diferents, legítims i respectables per créixer en dimensió. Però amb tantes fusions convencionals, fredes i absorcions, l'usuari nota una incertesa perquè no veu clar cap on avança la nova identitat que adoptaran les caixes en un parell d'anys. Per a algunes entitats de crèdit haurà significat la culminació d'un necessari procés de bancarització, en què s'exposen de debò als vaivens del mercat, per a d'altres és la pèrdua d'un model amb un fort component social i molt pròxim al territori.
Sigui com vulgui, l'empresari o el ciutadà fins ara tenia una oferta de deu entitats per anar a demanar un crèdit. Ara les opcions s'han reduït. Caldrà veure si, almenys, els productes que ofereixen les entitats financeres més reforçades aporten algun valor afegit per al client. I també, en aquest moments de crisi, que l'obra social continuï rajant; només així es veurà clara una de les essències per les quals es van crear aquestes entitats d'estalvis.
les xarxes socials, una oportunitat
PARTICIPACIÓ.
La figura del comunity manager esdevé una figura bàsica per moure's en aquest entorn. Ignorar el fenomen no vol dir que l'empresa estigui a aixopluc, perquè els clients parlen de les empreses, vulguin aquestes o no. Sempre ho han fet. En aquest nou entorn de més transparència, les empreses orientades al client s'hi troben còmodes i poden treure un gran rendiment del contacte permanent amb el client.
Un client emprenyat pot ser un greu maldecap, però un client satisfet és el més gran defensor de la marca, la millor campanya de publicitat.