Economia

Les vendes de Comertia cauen un 18,2% a l’octubre per l’impacte de les noves restriccions

La restauració és el sector més afectat, amb un descens de la facturació del 44,7%

La lleu recuperació de les vendes durant l’estiu s’ha frenat pel tancament de bars i restaurants i les noves restriccions al comerç i al sector de l’oci i els centres comercials.

Les vendes de Comertia han caigut un 18,2% a l’octubre, després de registrar un descens del 16,7% a l’agost i del 14,2% al setembre. El 63% dels empresaris afirmen que la reducció de l’aforament ha fet disminuir el tràfic de vianants i la facturació, i un 12% assenyalen que malgrat haver tingut menys tràfic de vianants han augmentat la facturació. Un 7% dels empresaris ha tingut els establiments tancats.

El sector més afectat ha estat la restauració, que ha baixat tretze punts percentuals respecte al mes anterior i ha registrat una caiguda del 44,7% a l’octubre. A aquest sector li segueix l’oci i la cultura, amb un descens de vendes del 44,5%. A continuació, es troben l’alimentació no bàsica, amb caigudes del 35,3%; complements de la persona (-19,7%), i moda (-8,6%). Els sectors amb més creixements de venda han estat l’alimentació, amb un increment del 16,3%, i l’equipament de la llar, amb un 4,4%.

El 73% d’empresaris afirmen estar preocupats, però asseguren que fent canvis en diferents àrees podran seguir endavant. Un 17% de les empreses de l’associació afirmen que els hi està anant bé el negoci, mentre que un 10% assenyala “greus dificultats” per continuar endavant.

El tancament dels bars i restaurants i les restriccions de mobilitat també han fet créixer les vendes en línia d’alimentació, que s’han disparat un 131% i han registrat un augment de 45 punts percentuals respecte al mes anterior. Tot i això, les dades actuals estan lluny de les registrades durant el mes d’abril. La moda i la llar també han mantingut creixements significatius de vendes en línia, amb un 69,1% i un 68,3%, respectivament. El servei de menjar a domicili ha crescut un 11% però no ha estat suficient per compensar les pèrdues del sector.

Per altra banda, el 16% de les empreses de Comertia ha iniciat descomptes per la campanya del Black Friday aquesta setmana i el 33% començarà a partir de la segona setmana de novembre. El 51% de les companyies no participa en la campanya. En qualsevol cas, els empresaris preveuen que les vendes empitjorin al novembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.