Economia

El Port de Barcelona guanya un 63% menys per la Covid

Conesa valora la tendència positiva i “de resiliència” que mostra la infraestructura des de final del 2020

El consell d’administració estudia ampliar la ZAL amb espais propers a l’àrea metropolitana

El Port de Barcelona no ha quedat al marge de l’afectació de la pandèmia i durant el 2020 va veure reduït el seu benefici un 63%, fins a obtenir un guany net de 17 milions. La presidenta de la infraestructura, Mercè Conesa, hi va afegir que la “factura” de la Covid-19 han estat sobretot els 34 milions que ha caigut la xifra de negoci, que va passar de 172 milions als 139 milions de l’any passat. Aquesta caiguda, del 20%, es va deure segons Conesa tant al descens del tràfic com a les mesures del pla de xoc habilitat pel Port per donar suport a les empreses que hi treballen, com ara l’ajornament i la rebaixa de taxes.

Conesa va indicar que tant les xifres de l’últim trimestre com les de principi d’any mostren la “resiliència” de les companyies que operen al Port i de la marxa en general de la infraestructura. En aquest sentit, van remarcar que, malgrat la davallada en les importacions, per la caiguda del consum intern, l’exportació s’ha mantingut estable, gràcies en bona part a l’èxit dels productes alimentaris i de la seva penetració al mercat oriental, especialment a la Xina.

Entre les activitats més castigades hi va haver el tràfic de vehicles, que van caure de 778.000 a 480.000 unitats. Altres productes que van patir els efectes de la crisi sanitària van ser els líquids a granel (-19,8%), per efecte de la baixada en la demanda de combustible.

Conesa va ressaltar la forta davallada en passatgers i creueristes, el nombre dels quals va descendir, respectivament, un 81,5% i un 93,7%, mentre que els ferris ho van fer un 55,8%. La presidenta confia que la generalització de les vacunes contribueixi a la recuperació parcial d’aquest negoci a l’estiu.

Entre les bones dades, els responsables del Port van subratllar la del tràfic ferroviari, que va créixer un 6,1%, fet que representa un estalvi anual de 50.000 tones d’emissions.

Pel que fa a les inversions, també van retrocedir a menys de la meitat fins als a 27 milions, per bé que de cara a aquest exercici, hi ha projectes a la vista per valor de 50 milions, que inclouen, entre altres, actuacions a la terminal intermodal i nous accessos ferroviaris. Finalment, el consell d’administració ha aprovat l’estudi d’ampliació de la zona d’activitats logístiques (ZAL), i s’estan buscant espais “propers a l’àrea metropolitana, però també de la segona corona”, en paraules de la presidenta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Energia

La DO Terra Alta exigeix frenar la “massificació eòlica” a la comarca

Batea
economia

Suspesa la cotització a de Grífols per una “discrepància comptable”

barcelona

El SOC incorpora la realitat virtual per ajudar a trobar feina i fa la prova pilot a Salt

SALT
EUROPA

El PIB torna a créixer un 0,3% a l’eurozona i a la UE en el segon trimestre

BARCELONA

Només la meitat de passatgers podran desembarcar dels creuers que venen de Roses

CADAQUÉS
economia

La inflació es modera al juliol i se situa en el 2,8%

barcelona
ECONOMIA

Un 40% de la superfície dels polígons de l’àrea de Barcelona està desocupada

Barcelona
Economia

Reus posa més autobusos per arribar als polígons

Reus
economia

CriteriaCaixa aconsegueix un préstec de 1.650 milions per les noves inversions

BARCELONA