Economia

El Clúster de l’Automoció veu una “bona notícia” la fàbrica de bateries tot i que “a prop de Seat pot ser a 200 km”

Vall creu que els terrenys de Nissan són una opció però prefereix que a la Zona Franca s’hi muntin vehicles

El Clúster de l’Automoció de Catalunya veu com una “bona notícia” que el govern espanyol, Seat, Volkswagen i Iberdrola impulsin una fàbrica de bateries “a prop” de la planta de l’automobilística de Martorell, tot i que ha indicat que “a prop de Seat pot ser a 200 kilòmetres”. En una entrevista a Els Matins de TV3, el president del Clúster, Josep Maria Vall, ha dit que els terrenys de Nissan són una opció per a la fàbrica, tot i que ell prefereix que a la Zona Franca s’instal·li un projecte de fabricació de vehicles. Vall ha lamentat que el Govern no assisteixi a la visita a la Seat d’aquest divendres amb Felip VI i Pedro Sánchez, perquè “no demostra massa sensibilitat” pel sector davant de “la millor notícia econòmica en molts anys”.

“No entro en estratègies polítiques, però entenc que davant d’una notícia econòmica tan important, realment hauríem d’anar com bojos per saber-ne més”, ha assegurat Vall.

El president del Clúster ha dit que “fan falta molts més detalls” del projecte anunciat dijous per la ministra Reyes Maroto, perquè tot i que es parla molt de Martorell, una fàbrica de bateries propera també podria ser fora de Catalunya i donar servei a la Ford de València o la PSA-Opel de Saragossa.

“Totes les comunitats autònomes estan darrere d’una fàbrica de bateries”, ha recordat el president del Clúster de l’Automoció de Catalunya. “Que se’n faci una a Catalunya, als terrenys de la Zona Franca, genial. Però si no és així, a prop de Seat pot ser a 200 kilòmetres, i també és bastant a prop, els costos logístics no són tan importants”, ha remarcat.

Vall ha recordat que a Nissan hi ha 2.500 persones preparades per fabricar cotxes, no per fer bateries, i que caldria formar-les de nou. “Per mi no és la millor opció, l’antiga fàbrica de Nissan, però si es fa així, encantats de al vida. Solucionaríem diversos temes d’una vegada: el cotxe elèctric, la fàbrica de bateries i la relocalització dels terrenys de Nissan”, ha afirmat. Vall assegura que preferiria que les bateries es fessin en una altra localització i que a la Zona Franca s’hi continuessin muntant vehicles, però ara ja elèctrics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Creix el lloguer de piscines particulars per hores a Catalunya

Mataró
economia

Denuncien que han d’atendre 11 persones que treballaven a més de 40 graus

Cambrils
SERVEIS

Personal de neteja i administratius, els més buscats als Serveis Locals d’Ocupació de Barcelona

Barcelona
empreses

Un tribunal dels EUA dictamina que Google viola les lleis antimonopoli

barcelona
economia

El Nikkei registra la pujada més gran des del 2008 l’endemà de la caiguda

barcelona
COMERÇ

Els comerços de Tarragona estan molt poc digitalitzats

TARRAGONA
habitatge

La compravenda d’habitatge cau un 11% al juny

barcelona
economia

Creixen un 55% els autoconsums col·lectius connectats a Endesa

girona
GIRONA

La compravenda d’habitatges a la demarcació cau un 13,3% el mes de juny

GIRONA