Descarten una fallada tècnica en l’accident del vaixell en el canal de Suez
Les operacions per a reflotar el vaixell continuen, encara que l’intent realitzat aquest matí per a moure’l ha fracassat
L’empresa gestora de la mercaderia que transporta el portacontenidors Ever Given, encallat des de dimarts passat en el canal de Suez, ha descartat aquest dijous que es degui a una fallada tècnica i ha indicat que tota la tripulació està fora de perill i no hi ha danys en l’embarcació.
La companyia Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) ha informat en un comunicat que, “en el moment de l’incident, l’Ever Given transitava cap al nord a través del canal en direcció a Rotterdam, Països Baixos, amb dos pilots del canal a bord”. “Les investigacions preliminars suggereixen que el vaixell va encallar a causa del fort vent”, ha agregat en la nota. Aquestes perquisicions descarten així mateix “qualsevol fallada mecànica o del motor”.
BSM confirma així la versió de l’Autoritat del Canal de Suez, que va assenyalar que el vaixell de bandera panamenya, amb 400 metres d’eslora i capacitat de 224.000 tones de càrrega, es va quedar travessat a causa dels forts vents enmig d’una tempesta de sorra que dificultava la visibilitat.
Així mateix, l’empresa gestora de la mercaderia va indicar en la nota que “els 25 tripulants estan fora de perill” i cap va resultar ferit en el succés, i tampoc hi ha risc de “contaminació o danys en la càrrega” del vaixell.
BSM ha explicat que les operacions per a reflotar el vaixell continuen, encara que l’intent realitzat aquest matí per a moure’l ha fracassat i està previst que es faci un altre al llarg d’aquesta tarda.
Entretant, més de 150 vaixells es troben parats a l’espera que acabin els treballs de reflotació de l’Ever Given, segons la companyia Leth Agenciïs.
L’Autoritat del Canal de Suez va anunciar aquest dijous la suspensió “de manera temporal” del trànsit en el canal “fins que acabin les obres de reflotació del gegant portacontenidors” Ever Given.
No obstant això, no ha informat de quants vaixells s’han vist afectats pel bloqueig del canal, pel qual en 2020 van transitar 18.829 naus i pel qual passa entorn del 10% de les mercaderies del món, inclòs gran part del petroli exportat des del golf Pèrsic a Europa.